Rätt plattform och förutsättningar med BKE Komplett.

Nyhet   •   Nov 10, 2016 08:00 CET

Möjligheterna att jobba mobilt har aldrig varit så stora som idag, och utvecklingen går allt snabbare. Det finns enorma förutsättningar att arbeta från vilken plats som helst, när som helst – tack vare bra uppkopplingar.

Det blir allt vanligare att använda en smartphone eller surfplatta som arbetsverktyg. Med nya förutsättningar växer också nya behov fram. Användarna ställer högre krav på att nå verksamhetssystem och få åtkomst till dokument via mobila enheter. Men vet vi att vår information ligger säker i våra mobiler och enheter? Vad finns det för möjligheter att skydda sig från diverse intrång och att informationen hamnar i fel händer.?

Efterfrågan på lösningar för att säkert hantera, och utöka användandet av mobila enheter i företagsmiljöer och kommuner ökar allt mer. För att stärka sin position på marknaden kan BKE TeleCom erbjuda just dessa tjänster inom MDM- och EMM-lösningar.

Med hjälp av en EMM-plattform minskar du behovet av support. Slutanvändarna behöver inte längre konfigurera sin egen e-post, eller wifi manuellt och riskera feltryckningar. All konfiguration sker istället i bakgrunden, helt automatiskt. Användaren kan även få, på ett säkert sätt, tillgång till dokument, intranät och annan information som finns innanför er brandvägg.

På BKE erbjuder man sina kunder en helhetslösning inom säker och trygg mobilitet med allt ifrån hårdvara till installation av plattform för hantering utav enheter och systemintegrationer. De fyra grundstenarna som lägger grunden för dessa säkerhetslösningar är:

- Mobile Device Management (MDM) - Hantering och inventering

- Mobile Content Management - Dokumentåtkomst

- Mobile Email Management - E-post kontroll

- Mobile Application Management - Applikationshantering

EMM-plattformen är grunden för en mobil arbetsplats med tillgång till företagets information på ett kontrollerat sätt. EMM-plattformen kommer hjälpa din verksamhet att uppfylla slutanvändarens förväntningar och upprätthålla säkerheten. Vi på BKE hjälper dig att kartlägga era behov via en förstudie, välja ut lämpliga lösningar, designa arkitekturen, samt implementera och integrera den lösning ni väljer.