Det du behöver veta när du ska köpa headset till arbetsplatsen.

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2016 15:42 CEST

Det du behöver veta när du ska köpa headset till arbetsplatsen.

De som har som arbetsuppgift att beställa in headset till sin arbetsplats har ingen enkel uppgift. Förkortningar, specifikationer, mikrofontyper och telefonilösningar varierar från tillverkare till tillverkare och kan vara väldigt förvirrande. Som ett led att hjälpa våra kunder med denna uppgift har vi tagit fram en enkel headsetguide med fokus på förkortningar och tekniker från tre stora tillverkare av kontorsheadset; Plantronics, Jabra och Sennheiser.

Guiden erbjuder hjälp för följande problemområden:

BKE's headsetsymboler

Förkortningar & Förklaringar

Skillnaden mellan olika headsetanpassningar

Mikrofontyper och högtalarteknik

Vilket utförande ska jag välja?

Vilket headset passar till din arbetssituation?

BKE Rekommenderar - Köpguide

Som oberoende rådgivare hjälper BKE TeleCom företag och offentlig sektor i hela Sverige att kommunicera bättre med sina kunder och varandra. Vi gör det med hjälp av våra medarbetare som med sin kunskap, engagemang och personliga service hittar den bästa telefonilösningen för våra kunder.

Våra huvudsakliga affärsområden inkluderar moderna växeltjänster, livscykelhantering för mobiltelefoner samt analyser för att hjälpa organisationer att välja rätt operatör. Vi hjälper våra kunder att ta kontroll över sin telefoni och är med dem från planering till installation och utbildning samt uppföljning. Alla våra kunder har dessutom tillgång till världens bästa support – BKE Support.

BKE TeleCom grundades 1983 i Karlstad, Värmland, och består idag av 45 medarbetare, omsätter ca 250 miljoner och har AAA rating. Var fjärde kommun i Sverige väljer BKE TeleCom, gör det Ni också!