Borra, skruva, såga och slipa - enkelt med ett enda verktyg

Pressmeddelande  •  2012-03-20 15:19 CET

Evo är ett nytt multifunktionsverktyg från Black & Decker. Det klarar de flesta uppgifter som kan behöva lösas i hemmet, tack vare det utbytbara tillbehörshuvudet som gör det enkelt att skifta mellan funktionerna: såg, slipmaskin, borr och skruvdragare.

Evo är i första hand är tänkt för dem som inte har så gott om plats hemma men ändå har behov av effektiva verktyg. Basverktyget är en skruvdragare med gummigrepp. Att skifta funktion är enkelt. Det finns tre olika tillbehörshuvud. Att byta funktion går på ett par sekunder och kräver inga verktyg. Efter bytet är maskinen redo för nya uppgifter.

De 11 olika momentinställningarna gör det enkelt att dra i skruv med rätt kraft. Vridmomentet är 19 Nm, vilket är tillräckligt starkt för att borra med 25 mm träborr eller 10 mm metallborr. Såghastigheten är 2500 slag/minut och hastigheten på slipverktyget är 17000 svängningar/minut, vilket innebär effektiv sågning och slipning.

Ett 14,4-volts lithium ion-batteri med 1,3 amperetimmars kapacitet ser till att det finns tillräckligt med kraft till hands.

Evo är ett komplett kit med skruv-, borr-, såg- och sliphuvud samt batteri, laddare, väska och tillbehör för ca 1.499 kr.

Varumärket Black & Decker ingår i Stanley Black & Decker och vänder sig i första hand till konsumenter med produkter inom elverktyg, tillbehör, trädgård och hushåll. Black & Decker står för god kvalitet, innovation, design och prisvärda produkter. Produkterna marknadsförs i över 100 länder runt om i världen.

Black & Decker har ett gott renommé och ligger på topp 5-listan över kända varumärken enligt en undersökning framtagen av Superbrands®.

Företaget respekterar behovet av balans mellan industri och miljö, för att kunna bevara en bra och sund miljö. De designar, producerar och distribuerar produkter och service på ett sätt som skyddar miljön.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom