Tua Holgersson utsedd till ny vd för Bliwa

Bliwas styrelse har utsett Tua Holgersson som ny vd för Bliwa och hon kommer att tillträda sin tjänst senast 1 december.

- Vi är mycket glada att Tua blir ny vd för Bliwa. Tua har den kunskap, kompetens och erfarenhet som krävs för att kunna fortsätta att utveckla bolaget i linje med det som Kristina åstadkommit under sin tid som vd och vi hälsar henne välkommen, säger Mats Höglund, styrelseordförande.

Tua Holgersson har varit chef för Affärsenhet Liv och vd för Länsförsäkringar Fondliv sedan 2013 och lämnar sin tjänst hos Länsförsäkringar för att tillträda tjänsten som vd för Bliwa senast 1 december.

- Att få möjlighet att verka i ett kundägt försäkringsbolag, i en spännande utvecklingsfas och med ledord som begriplighet, enkelhet, transparens och lyhördhet gör att jag ser mycket fram emot att bli en del av Bliwas fortsatta resa, säger Tua Holgersson.

Kristina Ensgård kommer att vara kvar som vd för Bliwa tills Tua tillträder.

• Företagsinformation

• kristina ensgård
  • tua holgersson
  • vd

Bliwa erbjuder försäkringar för livet i form av ekonomisk trygghet vid olycksfall, sjukdom, dödsfall och arbetslöshet samt sjukvårdsförsäkring vid behov av vård. Kunderna utgörs av en stor mängd företag varav drygt 30 av Sveriges 100 största samt ett 10-tal organisationer på den svenska arbetsmarknaden, som erbjuder försäkringarna till sina anställda och medlemmar.

Bliwa strävar efter långsiktigt hållbar trygghet för kunder och försäkrade. För att vara trygg i de beslut man fattar måste man förstå. På Bliwa arbetar vi därför för att vara begripliga på alla sätt. Det ska vara enkelt att vara kund hos Bliwa. Dessutom är Bliwa ett kundägt företag. Blir det pengar över så går de tillbaka till de försäkrade genom bättre villkor och lägre premier.