Den prisbelönta The Daily Show-komikern Lewis Black till Sverige

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2013 16:08 CET

Lewis Black har utsetts till USA:s roligaste manliga komiker, vunnit två Grammys för sina shower och har det stående inslaget "Back in Black” på The Daily Show with Jon Stewart. Med sin vassa, sarkastiska humor och sina ilskna utbrott tar han upp ämnen som historia, politik, religion, trender och det absurda med livet. Den 12 juni 2014 uppträder Lewis Black på Cirkus i Stockholm med sin ny standup-show "The Rant is Due” och biljetterna släpps på torsdag den 12 december.

Lewis Black är en mångfaldigt prisbelönt komiker som uppträtt på standup-scener i över 30 år och gett ut åtta shower på dvd och elva på cd. Två av dessa, “Stark Raving Black” och “The Carnegie Hall Performance”, belönades med Grammys.

Lewis Black är också en flitig gäst på USA:s största talkshows. Förutom det återkommande inslaget "Back in Black” på The Daily Show with Jon Stewart har han också gästat bland annat Jimmy Fallon, David Letterman, Conan O’ Brian och Larry King.

Den 12 juni 2014 kommer Lewis Black till Cirkus i Stockholm med sin nya standup-show "The Rant is Due”.

Biljetter
Biljetterna släpps torsdag den 12 december och köps via Blixten.se eller Ticnet.se

www.blixten.se/lewisblack

För mer information kontakta:
Johannes Sundelin/ILES PR
johannes@iles.se

Sophie Henningson
sophie.henningson@blixten.se

Blixten & Co är ett av Sveriges största bolag inom liveunderhållning. Vi representerar ett sjuttiotal av Sveriges mest framstående artister och arbetar med underhållning inom så vitt skilda områden som musik, humor, dans, teater, föreläsningar och konferenciersjobb. Vi producerar konserter, shower, musikaler och teaterföreställningar för både fasta scener och på turné i hela Skandinavien.