Nu blir det ännu mer ljust och fräscht med Fredrik Lindström och Henrik Schyffert!

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2010 16:40 CET

Inredningsintresset är större än väntat och publiktrycket stort på krogshowen Ljust & fräscht med Fredrik Lindström och Henrik Schyffert. Krogshowen utökas därför med nio nya föreställningar i mars och april 2011 på Berns Salonger i Stockholm.

Spelperioden förlängs från torsdagen den 31 mars till lördagen den 16 april med föreställningar torsdagar kl 21:00, fredagar 21:00, lördagar 21:00.

Menypaket från 850 kr eller barbiljetter säljs via blixten.se, ticnet.se, 077-170 70 70, Ticnetombud och sj.se/upplevelser, 0771-75 75 75, SJ Resebutik.

Om Ljust & Fräscht

Den 28 januari på Berns Salonger i Stockholm är det premiär för årets stora underhållningshändelse krogshowen Ljust & fräscht med Fredrik Lindström och Henrik Schyffert.

Vi svenskar måste vara världens trendängsligaste folk. Vi vågar snart inte ens köpa en soffkudde utan att rådfråga en expert.
Om du på något sätt tvivlar på att vi har blivit inredningsextremister kan du lyssna av konversationerna på närmsta latteställe där du får höra begrepp som bostadskarriär, ikeaväder, hemmafixaren, spisshäll, containerfynda, hemnetknarkande, bostadsannonsporr, obduktionssalsminimalism, parmiddagsknäckare, master bedroom – ord som inte existerade för tio år sedan.

Under vinterns stora krogshow ska Fredrik Lindström och Henrik Schyffert försöka besvara frågor som varför klädkammaren har bytt namn till walk in closet? Är köket vårt nya finrum? Kommer dagens trendiga fondtapet en gång vara lika hopplöst ute som bidé?

Det här och mycket annat får du svar på när Sveriges två mest framstående komiker för första gången står på scen tillsammans när de intar Berns klassiska salonger i vår.

Kom och njut av två av Sveriges mest populära underhållare och en trerätters-middag på linneduk rakt under Berns magnifika kristallkronor.

Välkommen!

För mer information och intervjuförfrågningar vänligen kontakta
Dragana Maksimovic - Dragana AB, info@dragana.se, 0731-01 14 50.

För marknadsfrågor vänligen kontakta
Sofia Lindholm - Blixten & Co, sofia@blixten.se, 08-440 92 00

Pressbilder finns på www.blixten.se Box 6056, 102 31 Stockholm | tel +46 8 440 92 00
info@blixten.se | www.blixten.se