Singelaktuella NONONO spelar i Stockholm och Göteborg

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2014 09:28 CEST

Singelaktuella NONONO spelar i Stockholm och GöteborgDe svenska världsartisterna NONONO släpper snart sin nya singel "One Wish” och är i höst aktuella med nya spelningar i Sverige efter att ha turnerat i USA i sommar. Bandet slog igenom med sin megahit "Pumpin Blood” i fjol och fick hela världen att vissla med i refrängen. Det blev årets mest spelade låt på P3 och har ungefär 19 miljoner spelningar på Spotify. I våras kom NONONO:s efterlängtade debutalbum "We Are Only What We Feel” och hyllades i media. Arbetarbladet skrev exempelvis att det trion nu "är redo att ta över världen”. Den 24 oktober spelar NONONO på Debaser Medis i Stockholm och en vecka senare är det Pustervik i Göteborgs tur. Biljetter till konserterna släpps idag.

Trion NONONO har gjort succé över hela världen sedan genombrottet 2013. De har turnerat i flera världsdelar, uppträtt inför mångmiljonpublik på talkshowen “Jimmy Kimmel Live!” och släppte i våras det hyllade debutalbumet "We Are Only What We Feel”. Jan Gradvall kallade det i DI Weekend för "ett av de svenska album med störst internationell potential jag har hört de senaste tio åren” och Nöjesguiden gav det högsta betyg. Under sommaren spelade NONONO på svenska festivaler och var ute på en 28 spelningar lång USA-turné där de bland annat uppträdde på den stora Lollapalooza-festivalen i Chicago. Snart släpps singeln "One Wish” och i oktober blir det två nya spelningar i Sverige.Turnéplan NONONO hösten 201424 okt – Stockholm, Debaser Medis31 okt – Göteborg, PustervikBiljetter

Biljetter till spelningarna i Stockholm och Göteborg säljs via Blixten.se

Pressbilderwww.blixten.se/NONONO

NONONO i sociala medier

PressFrida Skogh, Oabba Pr & Kommunikation070-4954309frida@oabba.se

Viktor Joandi08 - 440 92 28Viktor.Joandi@blixten.se

Blixten & Co är ett av Sveriges ledande bolag inom liveunderhållning.

Vi representerar ett sjuttiotal av Sveriges mest framstående artister och arbetar med underhållning inom så vitt skilda områden som musik, humor, dans, teater, föreläsningar och konferenciersjobb. Vi producerar konserter, shower, musikaler och teaterföreställningar för både fasta scener och på turné i hela Skandinavien.