Stort biljettryck för Schyfferts och Lindströms humorshow ÄGD – kommer till Göteborg och utökar Sverigeturné

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2014 10:26 CEST

Henrik Schyfferts och Fredrik Lindströms publiksuccé "ÄGD – Vad kostar ett rikare liv?” kommer i februari äntligen till Göteborg. På grund av det stora publikintresset utökas dessutom höstturnén med tre nya datum i Malmö, Örebro och Umeå. Humorshowen om vår moderna livsstil och omåttliga konsumtion har lyfts till skyarna i media. Den är "något av det roligaste, mest tankfulla och faktiskt vågade jag sett på väldigt länge” enligt Expressen och Aftonbladet kallar det "en perfekt skrattfest”. Biljetterna till de nya föreställningarna släpps imorgon kl 9:00.

Henrik Schyfferts och Fredrik Lindströms "ÄGD – Vad kostar ett rikare liv?” är redan en dundersuccé med fullsatta föreställningar på Rival i Stockholm under hela våren. Nu har den kommande Sverigeturnén utökats med tre nya datum i Malmö, Örebro och Umeå och i början av 2015 kommer "ÄGD – Vad kostar ett rikare liv?” för första gången till Göteborg. Den hyllade duon återvänder den 20 och 21 februari till Scandinavium där de gjorde stor succé med "Ljust & Fräscht” 2012.

Pressröster om “ÄGD – Vad kostar ett rikare liv?”
"man skrattar sig tårögd”
/Aftonbladet, betyg 5 av 5

"något av det roligaste, mest tankfulla och faktiskt vågade jag sett på länge”
/Expressen, betyg 4 av 5

“det är något sympatiskt över både projektet och framförandet och jag börjar faktiskt tänka på Hasse & Tage”
/Kulturnytt

“Schyffert och Lindström kompletterar varandra på ett lysande sätt”.
/Corren, betyg 4 av 5

“Det här är nog bland det bästa som går att se på en scen just nu”
/Uppsala Nya Tidning

"en riktigt rolig och tankeväckande föreställning”
/Eskilstuna Kuriren

Speldatum för “ÄGD – Vad kostar ett rikare liv?”
Rival i Stockholm

Lördag 7/3 kl 15.00
Lördag 7/3 kl 19.30
Söndag 8/3 kl 17.00

Om "Ägd – Vad kostar ett rikare liv?”
I sin nya hyllade humorshow ”ÄGD – Vad kostar ett rikare liv?” tar Henrik Schyffert och Fredrik Lindström en närmare titt på vårt moderna sätt att leva och svenskens förhållande till pengar och lycka. Genom att syna vår galna samtid, och inte minst sina egna brister, gör de oemotståndlig humor av svidande sanningar om den ständiga jakten på ett rikare liv.

Vi när ju alla drömmen om ett bättre liv. Att bli rikare, jobba lite mindre för barnens skull, bygga ut verandan och bli solkyssta i mörka januari. Och vägen till lycka i dagens samhälle stavas konsumtion, i alla fall om vi frågar reklamen, tidningarna och våra politiker. Den eviga ekonomiska tillväxten tycks vara lika helig som amen i kyrkan var för hundra år sedan!

Och visst är det härligt att sukta efter det där nya läppstiftet i nude-rosa, Nespressobryggaren som gör kaffe med ihållande smaktoner eller den senaste mobiltelefonen vars batteri håller nästan hela flygningen till Thailand?

Samtidigt vet vi att det senaste decenniets konsumtionsexplosion gör att vi lever långt över våra tillgångar. Om alla på jordklotet skulle leva som vi svenskar gör skulle vi behöva två jordklot till. Men vad som än händer får vi inte bli nöjda. Hela vårt ekonomiska system bygger på att vi ständigt ska vilja ha mer. Med nöjda och lyckliga medborgare stannar Sverige!

Alla stora framgångsfenomen går dock förr eller senare under – Romarriket, it-bubblan och Ace of Base. Så medan vi tillsammans skrattar åt hur vi lever idag passar Henrik Schyffert och Fredrik Lindström även på att ställa den högst relevanta frågan – är det vår tur härnäst?

Humorduon Henrik Schyffert och Fredrik Lindström har liknats vid giganter som Hasse och Tage och med
”ÄGD – Vad kostar ett rikare liv?” är de nu tillbaka med en ny storslagen humorshow.

Biljetter
Biljetterna släpps imorgon den 12 september kl. 9:00 och säljs via Blixten.se och Ticnet.se, 077-170 70 70

www.blixten.se/agd

Helena Iles /ILES PR
helena@iles.se

Sophie Henningson
sophie.henningson@blixten.se

Blixten & Co är ett av Sveriges ledande bolag inom liveunderhållning.

Vi representerar ett sjuttiotal av Sveriges mest framstående artister och arbetar med underhållning inom så vitt skilda områden som musik, humor, dans, teater, föreläsningar och konferenciersjobb. Vi producerar konserter, shower, musikaler och teaterföreställningar för både fasta scener och på turné i hela Skandinavien.