Veronica Maggio på stor sommarturné

Pressmeddelande   •   Maj 21, 2014 10:36 CEST

Sveriges största artist ger sig i sommar ut på en ny omfattande turné. Vinterns utsålda spelningar fick Gaffa att utbrista att Veronica Maggio var "BÄST I SVERIGE”, SVD beskrev henne som "EN POPSTJÄRNA UT I FINGERSPETSARNA” och GP tyckte att hon "HANTERAR EN FULLÖDIG KONSERTS ALLA KÄNSLOLÄGEN”. Den 27 juni inleder Veronica Maggio sin sommarturné på Bråvalla i Norrköping och spelar sedan bland annat på Stadsfesten i Skellefteå, Sofiero i Helsingborg, Way Out West i Göteborg och Popaganda i Stockholm.

Veronica Maggio släppte i höstas sitt kritikerrosade fjärde album "Handen i fickan fast jag bryr mig”. Det är fortfarande ett av de mest spelade albumen på Spotify med sammanlagt över 30 miljoner spelningar. Hon fick ytterligare kvitton på skivans betydelse för musikåret 2013 när hon belönades med utmärkelserna Årets pop på Grammis-galan och Årets artist på P3 Guld.

Med start den 27 juni ger sig en av Sveriges mest hyllade live-artister ut på en omfattande sommarturné.

Turnéplan Veronica Maggio sommaren 2014
27 juni – Norrköping, Bråvalla Festival
28 juni – Skellefteå, Stadsfesten
5 juli – Åbo (FI), Ruisrock Festival
12 juli – Svedala, Sommarrock
15 juli – Helsingborg, Sofiero Slott (med Timbuktu & Damn!)
18 juli – Eidsburgarden (NO), Vinjerock
19 juli – Tönsberg (NO), Slottsfjell
1 aug – Östersund, Storsjöyran
8 aug – Uppsala, Botaniska Trädgården
9 aug – Göteborg, Way Out West
22 aug – Ålesund (NO), Jugendfest
23 aug – Bodø (NO), Parkenfestivalen
29 aug – Mo i Rana (NO), Verketfestivalen
30 aug – Stockholm, Popaganda

#jagochmaggio
Nu har du chans att synas på scen med Veronica Maggio när hon åker ut och spelar i sommar! Dansa, stompa, klappa eller gör nåt spontant och fantastiskt till "Sergels torg" eller "Hädanefter". Filma och ladda upp på Instagram med taggen #jagochmaggio. Veronica väljer sedan ut sina favoritklipp som kommer att visas på scen!

Biljetter
Biljetter köps via Blixten.se

Kontakt:
Ellinor Wannmyr, ILES PR
ellinor@iles.se

Viktor Joandi
Viktor.Joandi@blixten.se

Blixten & Co är ett av Sveriges ledande bolag inom liveunderhållning.

Vi representerar ett sjuttiotal av Sveriges mest framstående artister och arbetar med underhållning inom så vitt skilda områden som musik, humor, dans, teater, föreläsningar och konferenciersjobb. Vi producerar konserter, shower, musikaler och teaterföreställningar för både fasta scener och på turné i hela Skandinavien.