IL Recycling

12 maj är Återvinningsdagen

Blogginlägg   •   Maj 12, 2014 10:28 CEST

Idag bjuder vår branschorganisation Återvinningsindustrierna (ÅI) in till sin årliga konferens – Återvinningsdagen. Årets upplaga lägger fokus på resurserna, klimatet och jobben – och materialåtervinningens roll i detta. Under dagen kommer man att få lyssna på, och debattera med representanter från Ellen MacArthur Foundation, IKEA, Electrolux, NCC, IVL, SKL, kommun- och riksdagspolitiker, BIR och flertalet återvinningsföretag. Och självklart är vi från IL Recycling på plats.

Återvinningsdagen är även tillfället då Inspirationspriset delas ut till utsett vinnarföretag. I år blir det lite extra högtidligt då Kronprinsessan Victoria delar ut priset. Kronprinsessan kommer även att delta under hela konferensen.

Dagens program i sin helhet finns här och mer information om ÅI hittar du bäst på deras hemsida. Är du dessutom intresserad av vår syn på återvinning – hör av dig så berättar vi mer, eller gå in på vår hemsida.

Välkommen.