Invinitum group

Älska Mat och Vin

Blogginlägg   •   Nov 01, 2011 12:54 CET

Vilken otrolig helg vi har haft på Älska Mat Mässan i Malmö! Rekordmånga besökare och vi har fått många nya kunder och prenumeranter. Vi träffade så trevliga människor som pratade om vin, resor och mat med oss. Även om vi var väldigt stressade, intresset var så stort, var det också helt fantastiskt roligt!

Våra viner var populära och topp tre på hitlistan blev följande: Valpolicella Superiore Ripasson Rialze DOC 2008 från Veneto, Valpolicella i Italien, gjord på druvorna Corvina Veronese, Corvinone, Rondinella. Le Petit Saint-Jaques 2009 från Languedoc-Roussillon i Frankrike gjord på Cabernet Sauvignon och Grenache. Nuestro Crianza 2006, från Ribera del Duero i Spanien gjord på druvan Tinto Fino (Tempranillo).

Det är intressant att notera att våra viner från Europa var populära och även om många av besökarna också tycker om Sydafrikanskt och andra viner från Nya Världen fanns det en nyfikenhet på andra alternativ. Det finns fylliga och fruktiga viner även i Europa som dessutom är eleganta och mycket spännande. En trend hoppas vi.

Evelyn Gandrup