Incorporated Game Solutions Gothenburg AB

Äntligen börjar marknadsföringen ge resultat!

Blogginlägg   •   Dec 11, 2011 21:51 CET

I början av 2009 valde vi att testa de kunskaper vi skaffat oss för att börja göra lite pengar på internet. År 2009 känns väldigt mycket lättare nu än år 2011, marknaden på nätet känns mer "self aware" folk kan så mycket mer om hur de ska göra för att tjäna pengar än 2009.

Målet för oss har alltid varit att med hjälp av bra tjänster kunna hjälpa folk på nätet. Till en början lanserade vi flera olika bloggar. Vi skrev om mängder av ämnen men vi fick inte den fart vi hade hoppats på.

Exmepl på ämnen var fakturamall, bokföringsprogram och löneprogram.

Vi hade helt missat att göra den grund "research" som måste göras innan vi går ut på nätet och försöker skaffa trafik till våra sidor. Google har ett verktyg som berättar för dig hur många som söker på ett givet ord. När vi såg detta förstod vi att våra uppskattningar om besökare hade varit fel, men inte så fel att vi skulle hamna på vårt besökareantal.

Här kom nästa uppvaknande, alla våra fina texter fanns på plats. Men det fanns inget sätt att hitta dem på? Vi provade på lite program för att ta reda på vart vi låg någonstans i sökresultaten, vi provade mängder av ord och som bäst hamnade vi på 6:e plats för ett ord som 3 personer sökte på månadsvis. Äntligen började vi förstå, varför just dessa personer besökte våra sidor. Nästa steg var att gå igenom och titta på hur kunde hamna högre upp. Vi tar det i nästa blogginlägg!