Karlsson's Hjälpande hand

Är 53 år gammal och livet har tagit slut!

Blogginlägg   •   Sep 07, 2014 22:56 CEST

Ja ni läste rätt mitt liv är slut. I alla fall här i Sverige. För man får inte vara sjuk i Sverige, då ska man svältas ihjäl och alla mina rättigheter i landet är borta. Man har bara skyldigheter och dessa är att man ska jobba även fast man är sjuk. Och vissa sjukdomar räknas inte som just sjukdomar heller. Lider man av en psykisk åkomma så anses det som ett icke giltigt skäl till att vara sjuk. Dessutom anses man som att man skulle vara en simulant och en lat människa. Och då ska man bestraffas med att få ett jobb som lönen inte går att leva på. Långt under minimilön och knappt levnadsminimum. Man ska sälja allt man äger och har för att få råd till att leva, samt att man får rådet att gå till släktingar och be om pengar. Jävla vansinne.

Sjukvården är under all kritik och psykvården är näst intill obefintlig. Att man har vissa behov som psykiskt sjuk tillgodoses inte. Man får ett gäng tabletter och sen är det bara att gå hem och inget mer händer. Jag för min del skulle behöva samtals terapi men inte då det existerar inte på världskartan en gång.

Dessutom har jag en kronisk huvudvärk orsakad av en whiplash skada som jag inte får någon hjälp med heller. Men i alla fall har jag nu fått reda på att whiplash skadan är konstaterad och det gjordes för 9 år sedan utan att jag ens har vetat om det.

Men tiden har gått och nu kan jag inte ta upp fallet och stämma försäkringsbolaget eftersom det har gått för lång tid.

Något normalt arbete får man inte heller eftersom det råder ålders diskriminering på arbetsmarknaden. Alla företagare vill ha ungdomar eftersom det är billigare och de kan göra som dom vill med dom eftersom de har ingen erfarenhet och vet inte hur lagar och regler fungerar i landet. Man kör med arbetskraften så till den milda grad att arbetstagarna bryter mot lagen många gånger. Och ni ska inte tro att företagen tar ansvar för om de anställda skadas eller bryter mot lagen för det är ju upp till var och en.

Egoismen är total i landet och detta genomsyrar allt. Även äktenskap och familj.

Nej mitt liv är slut och jag som hade hoppats på att få leva normalt fram tills pensionen men inte en satans chans att det går. Och ja jag har min sjukdom och det finns en uppenbar risk att jag avslutar livet tidigare på grund av det rådande systemet.