Marknadsföreningen i Göteborg

Aktiv träning för kropp och knopp!

Blogginlägg   •   Maj 17, 2012 13:22 CEST

Vi vinner inga mästerskap vare sig individuellt eller i lagform utan hårt arbete, träning och viljan att ständigt utvecklas. För att stanna kvar på mästarskapsnivå måste vi dessutom ständigt reflektera över om prestationen ytterligare kan utvecklas. I lagform gäller det samma förutom att olika prestationskulturer ska vävas samman.

Hur ser det då ut i näringslivet?

Egentligen säger det sig självt att samma spelregler gäller i näringslivet. Sällan ser vi dock övningar som kan betecknas som “hjärngympa”, inte heller hör det till självklarheter att låta medarbetare experimentera fram nya arbetsmetoder med rätt att göra fel. Att gå till jobbet och göra samma sak som dagen innan kan omöjligt resultera i nya rekord. Chansen är då större att bli omsprungen av den snabbrörlige konkurrenten.

Vi lever i en global, högteknologisk värld där dörren står vidöppen för dem som förhåller sig positiva till förändring. Vi går en framtid till mötes där konkurrensen hårdnar på olika plan där vi möter såväl robotar som virtuella företeelser och inte minst välutbildade, hungriga människor från andra länder. Räkna med att de ligger i hårdträning och bara väntar på att ta chansen.
Chansen att lyckas i en snabbföränderlig värld där ingenting kan tas för givet.

I MiG, Marknadsföreningen i Göteborg kan vi utlova fortsatt fokus på att erbjuda dig aktuell kunskap och morgondagens nätverk på mötesplatser som i dag inte alltid är givna.
Marknadsföringens Dag den 26 aprilär ett gott exempel då vi bjöd på kunskap och insikter om framtida scenarier. Kika gärna på www.mig.se och lyssna till bl.a Stefan Hyttfors och Peter Majanen.

Den 14 september är det åter dags för Konvent Framtid 2012, en heldag fylld med spännande föreläsningar och människor som kommer att handla om framtid.
Din och min framtid.

Håll ett öga på vår hemsida, www.mig.se  redan nu kan du anmäla dig till augustis intervjuseminarium med AB Volvos nya koncernchef Olof Persson och retorikseminariet med Snacka Snyggt.

Välkommen till ett nätverk i ständig förändring med fokus på aktuell kunskap och spännande människor.

Kristina Cohn Linde Vd, Marknadsföreningen i Göteborg