Svensk Kasinoguide

Aliens videoslot - årets lansering i slotsvärlden?

Blogginlägg   •   Maj 30, 2014 10:28 CEST

Den 24 april hade nya Aliens videoslot från svenska Net Entertainment premiär. Spelarna bjöds på en första förhandstitt redan i januari och sedan dess har förväntningarna på denna nyhet bara ökat under vintern och den tidiga våren. Utan att sticka ut hakan allt för mycket kan man med fog påstå att Aliens videoslot är årets lansering i slotsvärlden. Det finns säkerligen andra spelutvecklare som vill göra anspråk på att ha lanserat årets nyhet, men de flesta är nog överens om att Aliens videoslot kommer att vara nummer ett när året summeras.

Aliens videoslot är ett samarbete mellan Net Entertainment och filmbolaget 21st Century Fox som äger rättigheterna till varumärkena kopplade till filmerna om Ellen Ripley och de utomjordiska monstren. NetEnt har bland annat kunnat använda grafik och ljud från filmerna för att göra spelet så autentiskt som möjligt, och man har skapat en videoslot med en unik atmosfär och flera unika bonusfunktioner som gör att spelet verkligen står ut från mängden.