Amendo

Amendo blir auktoriserat rekryteringsföretag

Blogginlägg   •   Okt 04, 2016 10:49 CEST

Amendo Bemanning & Rekrytering blir auktoriserat rekryteringsföretag

Amendo är ett av de första rekryteringsföretagen att bli ett auktoriserat rekryteringsföretag. Det meddelade Bemanningsföretagen 1 oktober i år.

Amendo är sedan länge ett auktoriserad bemanningsföretag. Från och med 1 oktober i år har Bemanningsföretagen börjat auktorisera även rekryteringsföretag, och Amendo är ett av de första företagen att bli auktoriserade.

TRYGGHET FÖR UPPDRAGSGIVARE OCH KANDIDATER

Samtliga rekryteringsföretag inom Amendo-koncernen (inklusive Amendo Executive Search och Amendo Talents) har blivit auktoriserade. Det är vi väldigt stolta över då auktorisationen innebär en trygghet för uppdragsgivaren, kandidater och medarbetare. Den säkerställer att vi är ett seriöst bolag som uppfyller högt ställda krav på affärsmässighet och processer. För att bli ett auktoriserat rekryteringsföretag krävs bland annat att företaget uppvisar referensuppdrag, har ett system för kandidathantering, uppföljning och resultatmätning samt är ekonomiskt skötsamt.

Alla medlemsföretag i Bemanningsföretagen granskas en gång om året. Företag som inte uppfyller villkoren får inte vara kvar som medlem och förlorar auktorisationen. Mer information om auktoriserade bemannings- och rekryteringsföretag finns på Bemanningsföretagens hemsida.