Tria Studentfacket

Apropå tjänstepensionen – drömmen kan bli sann!

Blogginlägg   •   Feb 11, 2011 15:07 CET

Vi bloggade i veckan om tjänstepensionen och om hur mycket mer pengar i plånboken den faktiskt ger till dem som får den via kollektivavtalet. Facket Förändras har under hösten haft en kampanj om tjänstepensionen som syftar till att visa vilken levnadsstandard man får när man är äldre och hur det kan påverka vad man har möjlighet att göra när man pensioneras. Kampanjen hette ”100 saker att göra innan jag dör” och var dessutom en tävling som gick ut på att man fick göra listor på vad man drömmer om och priset var att en dröm uppfylldes för ett värde av 40 000 kronor.

Nu har en vinnare korats! Ivona Bundevska vinner en bröllopsresa med sin nyblivna make till Aruba!

"-Tjänstepensionen är en fantastisk förmån som väldigt få vet något om, inte minst inom de kreativa näringar som drar till sig unga akademiker i storstadsregionerna, säger Johan Bengtsson som är ansvarig för digital kommunikation på Facket Förändras och projektledare för tävlingen."

Precis, säger vi på Tria. Jättebra att Facket Förändras lyfter fram frågan! Den 14 mars är det dessutom seminarium på TCO i Stockholm om tjänstepensionen. De första 20 som anmäler sig får en biobiljett!