Restaurang Modis

Besök på El Bulli

Blogginlägg   •   Jul 06, 2012 05:59 CEST

<object width="420" height="315"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/mS0rttp9EIE?version=3&amp;hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/mS0rttp9EIE?version=3&amp;hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object><a href=”http://www.restaurangmodis.se”&gt;&lt;/a&gt;

El Bulli har stängt, men detta är en av de sista recentionerna på plats med en av världens främsta matkritiker. Man kan tycka vad man vill om den här typen av matlagning, men ändå slå fast att maten de skapade var ytterst innovativ med råvaror som aldrig tidigare har förädlats på detta sätt. Genom att ständigt experimentera och se till hela upplevelsen, snarare än att i första hand bli mätt var de relativt ohotade på sin arena.