Meddelandelån

Blogginlägg: Inkomstuppgifterna uppdaterade

Blogginlägg   •   Jun 09, 2014 10:03 CEST

Creditsafe har nu uppdaterat databasen med de senast tillgängliga inkomstuppgifterna för inkomståret 2013, totalt 3 987 142 stycken.

— Creditsafe Sverige (@CreditsafeSE) June 4, 2014 Källa: www.twitter.com/CreditsafeSE

Uppdatering av inkomstuppgifter

Creditsafe har nu uppdaterat alla svenska medborgares uppgifter i sin databas för inkomstuppgifter för att motsvara de senaste siffrorna från år 2013. Uppgifterna skickas till Creditsafe från Skatteverket fyra gånger per år och detta var första omgången.

Detta innebär att du som tidigare har ansökt om ett lån hos oss och inte fått din ansökan godkänd, kan ansöka på nytt med uppdaterad (och förhoppningsvis förbättrad) ekonomisk situation. Det betyder alltså att vi har tidigare använt information från år 2012 för att göra kreditupplysningen - nu kan vi använda korrekt information från år 2013 och det innebär att du kan få din låneansökan godkänd även om du inte fick det tidigare.

Obs. Vi är en seriös långivare och därför vill vi inte uppmana personer som har svårigheter med sin ekonomi att ansöka om ett lån hos oss. Ifall du har tidigare haft svårigheter med att återbetala ett lån, rekommenderar vi inte att du ansöker om ett nytt lån.

Varför behövs en kreditupplysning?
För att en kreditgivare ska kunna bedöma en låntagares betalningsförmåga behöver kreditgivaren ett underlag för att kunna göra ett kreditbeslut. Enkelt sagt består en kreditupplysning av sammanställd information om en privatpersons eller ett företags ekonomiska situation och betalningshistorik.

En kreditgivare måsta alltid ha tillstånd till att göra en kreditupplysning, vilket inte alltid har varit fallet. Meddelandelån Sverige gör alltid en kreditupplysning före ett kreditbeslut görs. Vi behöver information om kredittagarens betalningsförmåga, i praktiken innebär detta information om kredittagarens inkomster, utgifter, eventuella betalningsanmärkningar och skulder.

Creditsafe AB
Creditsafe AB är ett av Sveriges ledande företag inom kreditupplysningar och annan affärsinformation. Företagets verksamhet baserar sig på att leverera affärsinformation (t.ex. kreditupplysningar) åt andra företag, bl.a. vi på Meddelandelån använder Creditsafe för att hämta kreditupplysningar på de personer som ansöker om lån hos oss. Vi använder inte UC, dvs. man kan låna utan UC av oss.

Meddelandelån Sverige

Meddelandelån Sverige är en del av C Finance AB, som grundades år 2006 för att erbjuda korta konsumentkrediter på den svenska marknaden. Meddelandelån Sverige är medlem i Svenska Konsumentkreditföretagen Ekonomisk förening, vars övergripande ändamål att verka för en sund och seriös konsumentkreditgivning samt branschens goda anseende.

Har du frågor?

Kontakta oss per e-post kundtjanst@meddelandelan.se
Vill du veta vad som händer hos oss bland de första? Följ oss på Facebook och Twitter.

Läs hela artikeln på www.meddelandelan.se