Kroatiska Turistbyrån

Croatia Airlines lanserar ny mobilapplikation

Blogginlägg   •   Mar 14, 2012 09:23 CET

Kroatiens nationella flygbolag lanserade nyligen en applikation för mobiltelefoner. Appen kommer att förbättra tillgången till information för resenärer. Croatia Airlines nya applikation är avsedd för iPad och mobiltelefoner med Android som operativsystem. Sedan tidigare finns en applikation för iPhone som infördes under oktober 2011. Den har genomgått mindre förändringar gällande innehåll och gränssnitt och har även anpassats till iPad. iPhoneapplikationen kan utan kostnad laddas ner genom App Store. En helt ny mobilapplikation, som helt motsvarar iOS-versionen gällande funktionalitet, har utvecklats för de mobiltelefoner som baseras på operativsystemet Android. Gränssnittet och användarvänligheten liknar iOS-versionen men man kan utöver detta använda specialerbjudanden från Android.

De nya applikationerna ger tillgång till funktioner som kontroll av status för alla flygningar, enkel sökning bland det stora antalet flygningar samt information om Croatia Airlines filialer i landet och utlandet, incheckning på Croatia Airlines flygplan, busslinjer till och från flygplatser, bagage, telefonnummer, öppettider och kontaktcenter. Dessutom får man enkelt tillgång till Croatia Airlines nya webbsida.

Croatia Airlines
www.croatiaairlines.com