Sydpoolen AB

Det kan man Kalla ett OS-guld!

Blogginlägg   •   Feb 16, 2010 10:17 CET

Hej och hallå i vintersnön!

Vinter-OS är i full gång och självklart är jag, Pigge Pingvin, ett stort fan av vintersporter. Måste säga att jag själv är en hejare på pulka och stjärtlapp! Skidor går tyvärr inte eftersom att fossingarna är för stora.
Igår tog den toppenduktiga tjejen, Charlotte Kalla, OS-guld i tio kilometer fri stil. Wow, vad duktig hon är!
Det var så spännande och tänk vad nervös man måste vara när man tävlar i en så stor tävling som OS. Grattis, Charlotte!!

I morse var det -11 grader när jag vaknade. Brrr, det måste ni också ha kännt när ni gick till skolan/dagis! När det är kallt kan det vara skönt att röra på sig så man blir varm. Dansa blir man varm av! När Sydpoolens tropiska veckor drar igång den 4:e mars tror jag mig veta att det kommer att bli en del dans. Vi har ju tidigare haft discon i äventyrsbadet och det har varit kanonkul! Jag älskar att dansa. Så det vill ni inte missa!

Vill bara påminna alla om att det är tajm att boka in sig på nästa omgångs simkurser som startar vecka 12.
Ring mina goa tjejer i receptionen på 08 554 428 00 eller maila info@sydpoolen.se

Pigg Pigg!!