Mattis Jämtbäck

Din väg till resultaten!

Blogginlägg   •   Maj 22, 2014 12:47 CEST

Att träna och äta hälsosamt är en stor trend idag och vi möts ständigt av olika metoder för att gå ner i vikt, bli starkare, bygga muskler eller orka springa längre. Att sträva efter en hälsosammare livsstil är väldigt bra men tyvärr är det lätt att slås ner när resultaten inte blir desamma som andra fått eller tidningen utlovar. Detta kan i sin tur leda till den hälsosamma livsstilen övergår till någonting ohälsosamt.

Hur kommer det sig att alla inte får samma resultat av en diet eller metod. Svaret är enkelt, den passar inte alla. Alla människor är olika och har olika förutsättningar och vanor.

Att det kan vara svårt att hålla i träningen och kosten när man väl börjat resan mot sina mål tror jag att de flesta kan hålla med om. Min träningsfilosofi handlar därför väldigt mycket om att man ska göra det man tycker är kul och trivs med, när du har hittat det har du kommit en väldigt lång bit på vägen mot dina mål.

Det finns ett par principer att följa oavsett mål men utöver dessa finns det mycket man kan göra för att för att anpassa för individen.

I mitt arbete som PT tar jag därför in så mycket information som möjligt när jag inleder ett samarbete med en ny kund. Exempel på frågor är: Var är du idag? Vad är ditt mål? Varför  vill du uppnå ditt mål? Hur ser din vardag ut idag? Vilka hinder finns för att du ska lyckas?  Utifrån informationen är det sen möjligt att utforma kost-/träningsprogram som passar just DIG!

Jag ser även inspiration och motivation som en stor del i mitt arbete och strävar efter att varje kund ska känna att träningen är någonting kul och inte ett måste.

Så det jag vill att du ska ta med dig är att du byter ut orden diet, metod osv mot livsstil. Ställ dig frågan: Är det här en livsstil jag kan ha under en lång tid?

Vill du ha min hjälp är du välkommen att kontakta mig via min mail: mattis.jamtback@hotmail.com

Mer om de tjänser jag erbjuder hittar du här: http://mattisjamtback.wordpress.com/