IL Recycling

En bra dag, så här långt

Blogginlägg   •   Maj 07, 2014 12:38 CEST

Vi har nu på förmiddagen lyssnat på flera intressanta talare här på SustainabilityDay liksom på en debatt under vilken många spännande uttalanden lyftes fram. Bland annat berättade Kersti Strandqvist, SVP Sustainability på SCA om hur man som bolag kan jobba för att bli bättre på att uttrycka värdet av sitt hållbarhetsarbete. Från detta tar jag med mig en hel del klokskaper tillbaka till jobbet i morgon. Peter Odemark, VD, Danone Norden berättade under sitt pass om hur man som företag kan använda bonussystem för att belöna hållbara affärer. Att en typ av scorecard är ett verktyg som har fungerat för Danone har givit mig en idé som jag ska titta vidare på.

Under förmiddagens paneldebatt diskuterades bl.a. hur man kan få investerare på banan, och hur företagen i sin tur kan möta upp med att räkna på värderingar och att säkerställa att man bedriver rätt aktiviteter. Debatten skapade intressanta funderingar och uppslag för oss på IL Recycling att diskutera vidare på hemmaplan.

Richard Toppar, sälj- & marknadschef, IL Recycling