IL Recycling

En solskenshistoria om service

Blogginlägg   •   Feb 21, 2014 14:26 CET

Häromkvällen var jag inne i Stockholms city på en tillställning och hade bilen parkerad på en gata. Väl tillbaka vid bilen upptäcker jag att någon har gjort inbrott i min bil genom att slå sönder en sidoruta. Jag upptäcker detta kl 22 och ringer polisen som tar emot min anmälan och ger mig ett ärendenummer. Kl 8 på morgonen ringer jag försäkringsbolaget som ger mig numret till de närmaste glasmästarna. Jag ringer Ryds Glas i Bromma som trots sjukdomar välkomnar mig att lämna bilen kl 11. När jag kommer dit har de redan hunnit få dit ett nytt glas och säger att det kommer att ta ca 1.5 timmar att åtgärda. Jag blir erbjuden en lånebil och beger mig därifrån. 12.32 får jag ett sms att bilen är klar och jag kan hämta den.

På mindre än femton timmar efter upptäckt inbrott är bilen alltså återställd. Alla involverade personer i kedjan , från Polis till försäkringsbolag och Ryds Glas var otroligt professionella. Jag är oerhört imponerad och kommer att ta med mig detta i vårt arbete med att serva våra nuvarande och blivande kunder med professionella servicelösningar för effektiv återvinning.

Lars-Gunnar Almryd, VD & koncernchef, IL Recycling