Entreprenörsjakten

En vacker historia

Blogginlägg   •   Dec 11, 2009 15:59 CET

När jag i våras var ute och jagade uppdrag för Entreprenörsjakten 2009 så var jag fast besluten om att få till en reklambyrå som kund. Marknadsföring är trots allt en central del i entreprenörskapet och dessutom kan man göra mycket kreativt och kul runt en sådan uppgift.

Efter ett antal med olika byråer stod det klart att flera ville "hjälpa till" med ett tävlingsmoment, men jag hade svårt att hitta en byrå som värderade deltagandet i Entreprenörsjakten tillräckligt högt för att betala för det. Det är helt enkelt svårt att sälja kreativa konsulttjänster från "entreprenörskids" till företag vars expertis är just kreativitet.

En byrå som redan från början hade varit väldigt framåt och intresserade av att vara med var Start Communication. När det stod klart för mig att jag nog inte skulle lyckas få någon byrå att betala för sig, så valde att gå till dem först, för att erbjuda dem att kostnadsfritt deltaga i Entreprenörsjakten. Tävlingsmomentet blev att utforma en marknadsstrategi för "Reningsborg Hjälpande Händer", ett av byråns pro bonoprojekt, eftersom det kanske var lite för stor risk att våga ta de tävlande till en större, betalande kund.

Tävlingsmomentet blev till sist otroligt lyckat och fick högt betyg av både deltagare, jury, och personalen på Start.

Idag är jag ofantligt stolt att kunna presentera Start Communication som kund till Entreprenörsjakten Göteborg 2010. Vad jag är extra glad över att säga är att de denna gången inte bara betalar för sig (!), utan kommer att låta deltagarna arbeta med ett skarpt case för en av deras största kunder.

Snacka om gott betyg!

Jag skulle vilja tacka Er fantastiska deltagare. Inte hade jag kunnat drömma om att ni skulle ha så stort genomslag.

You rock my world!

Med Entreprenöriella Hälsningar,

Gustaf

Ps. Entreprenörsjakten letar fler kunder som är intresserade av Sveriges mest energifyllda kreativa konsulter. Göteborg, Stockholm, Uppsala, Örebro, Eskilstuna, Växjö, Borås, Halmstad är städer vi jobbar på just nu. Hör av dig!

(Tack igen till Anna Sigvardsson som tagit bilderna.)