CleanSys

Energieffektivisering - Fastighetens Värmesystem

Blogginlägg   •   Jan 18, 2017 15:48 CET

Energieffektivisering eller system effektivisering - är att göra energianvändningen så ekonomiskt effektiv som möjligt för användarna och samtidigt så hållbar som möjligt för samhället. Det leder till att miljö- och klimatbelastningen minskar, ökar försörjningstryggheten och samtidigt bidrar till ökad konkurrenskraft (enl. Svensk Energi).

CleanSys kan hjälpa energikunder att förbättra system effektiviteten genom att erbjuda energianalyser som granskar energivätskan och identifierar orsaker, och tillhandahålla utrustning, system och lösningar för att använda energin på ett mer miljöeffektiv och ekonomi effektivt sätt.

CleanSys är en av Sveriges ledande aktörer inom fastigheters systemeffektivisering. Varje vecka, året om, hjälper vi svenska fastigheter att få besparingar och bli mer energieffektivare. Djup kompetens gör att vi kan utveckla både fastighetens drift och dess energianläggningar. Vi är energibyggare som utbildats av Energimyndigheten för att alltid ha en kunskap på topp inom energieffektiviseringen.

Vårt erbjudande har en stor bredd. Men en sak förenar allt; målsättningen att du ska få ut mer, för mindre pengar. Djup kompetens, förståelse för fastighetsbranchens villkor och våra kunder gör att vi vågar lova detta.