ProQure | Entrémattor & Mattservice

Entrémattor - en klassisk inredning.

Blogginlägg   •   Feb 16, 2010 07:49 CET

Det är skriven i Historia att grottmänniskan använde mattor för att göra marken de står i mer behaglig och få ett underlag som skydd mot det kalla hårda "golvet" . Egypterna vävde mattor i ylle 3000 år f kr som spred sig till Mongoliet och Kina. Mattorna har spelat en stor roll för att göra rum och utrymme mer inbjudande - mer välkomnande. Men mattorna har tagit olika former och funktioner sedan grottmänniskans tid.

Entrémattor är en typ av mattor som under det 70-talet spred sig i Sverige. Efterfrågan gick trögt i början men populariteten av entrémattorna har idag tagit fart. Idag används entrémattorna för att öka verksamheternas professionell image. Det betyder även att företaget satsar på bra arbetsmiljö samt en behaglig arbetsplats. Trivsel på jobbet handlar inte bara om bra kollegor - det kan även innebära ren, fräsch, säker och modern arbetsmiljö med hjälp av ergonomiska arbetsplatsmattor och standard entrémattor.

ProQures mål är att göra varje arbetsplats både i Sverige och Danmark mer att trivas i. Entrémattorna kommer fortsätta att vara en klassisk inredning i framtiden.

Se även nyheter på ProQure | Nyheter.

___________________

För mer information, kontakta:

PROQURE
Carlsgatan 12A
21120, Malmö
Direkt: +46 40 20 5262

hemsida: www.proqure.se
e-mail: info@proqure.se

OM PROQURE:

ProQure erbjuder prisvärda & miljövänliga entremattor & mattservice av överlägsen kvalité till företag i Malmö, Göteborg, Stockholm & resten av Sverige.

Välj bland våra entremattor så som standard entrémattor, logomattor, röda VIP mattor och skrapmattor. Vi tillhandahåller även arbetsplatsmattor och gångmattor.

ProQure tar miljöfrågan på största allvar & därför ställer vi höga krav på våra samarbetspartners & oss själva gällande miljöarbete.

Besök gärna vår hemsida: www.proqure.se