Swiftcourt ApS

Ett tryggt hästköp tack vare Swiftcourt

Blogginlägg   •   Jan 08, 2016 17:49 CET

Det är dyrt att köpa en häst och fastän själva hästen är kostsam i sig kommer du även behöva betala bland annat veterinärkostnader, försäkringspremier och transportkostnader. Att i efterhand upptäcka att hästen inte var så som säljaren beskrev den får så klart en att känna stor fursteration, besvikelse och kanske till och ilska. När man gör ett köp för väldigt höga summor vill man ha just precis det som man har betalat för.

När du använder dig av sökmotorer som exempelvis Google kan du enkelt hitta diverse avtal som är möjliga att använda när du ska genomföra ditt hästköp. Det som är den stora skillnaden med ett avtal som du kan hitta varstans på nätet mot det avtal som du kan använda hos Swiftcourt är att Swiftcourts avtal är så mycket mer än bara ett vanligt avtal.

Om du tryggar ditt köp med hjälp av Swiftcourt behöver du inte vara orolig för att ytterligare kostnader eller problem uppstår efter hästköpet. När du använder dig av Swiftcourts köpekontrakt för häst får du inte bara tillgång till ett både tydligt och fullt giltigt avtal utan du har även möjlighet att överklaga köpet om det skulle visa sig att det är något fel på hästen.

Att överklaga ett köp via Swiftcourt är både enkelt och smidigt. Tvisten löser dessutom Swiftcourts jurister inom två veckor. Till ett väldigt lågt pris får du alltså tillgång till en snabb och rättssäker tvistelösning som inte på långa vägar kommer kosta dig vad det skulle gjort om du istället hade lämnat in en stämningsansökan till en tingsrätt.

Ingen ska behöva känna sig besviken över att man inte fick det som man trodde att man betalade för och ingen ska låta bli att överklaga för att man inte vill lägga ytterligare pengar på att få rätt i domstol. Du har alltså allt att vinna på att använda dig av Swiftcourt när du gör ditt nästa hästköp.

Fyll i ditt köpeavtal för häst nu