Kroatiska Turistbyrån

Europeiska utmärkelsen "Gold Eco Award" till Valamars campingplats Lanterna

Blogginlägg   •   Jul 13, 2012 11:42 CEST

Valamars camping Lanterna i Porec är en av Kroatiens bästa campingplatser. I raden av ett stort antal internationella utmärkelser har den fått ännu en: "Gold Eco Award". Priset delades för andra året i rad ut av den brittiska researrangören Eurocamp.

Eurocamp har i sitt utbud över 180 campingplatser i Europa. Utmärkelsen "Eco Award" delas ut i tre kategorier (brons, silver och guld) till campingplatser som har visat betydande framsteg i att minska föroreningar och bevara naturresurser samt till de campingplatser som tillämpar högsta standarder för att skydda miljön. Camping Lanterna har genom utmärkelsen "Gold Eco Award" blivit en av 22 prisbelönta europeiska campingplatser. Dessutom fick den för andra året i rad det prestigefyllda certifikatet för kvalitet Superplatz, som tilldelas av den största tyska bilklubben ADAC.

Camping Lanterna är medlem i föreningen för Europas ledande campingplatser (Leading Campings of Europe). Inom Valamarkoncernen finns nio campingplatser.

Valamar
www.valamar.hr