Clarex Europa AB

Exponera och synliggör ditt varumärke minimalistiskt - Ljuslådor i akryl med exakt & hög finish från Clarex

Blogginlägg   •   Nov 26, 2018 14:24 CET

Vi har genom åren noterat att trender kommer och trender går samt att vissa trender består.

En av dessa trender är att många av våra kunder vill förmedla sitt varumärke på ett sobert & minimalistisk vis.

När det kommer till skyltar så betyder det i realiteten att valet inte allt för sällan landar på avskalade belysta så väl som obelysta vita skyltar. Ofta med svarta strama logotyper som ibland innehåller en accentfärg. Inte helt ovanligt är att också en omvänd färgsättning med svart bas och vit logotyp & ev. text.

För att få till den rätta känslan av kvalitet är raka och exakta linjer i utförandet A & O. Med den idag förfinade LED tekniken kan vi numera ta fram mycket eleganta & minimalistiska lösningar som för ett decennium sedan inte var rent produktionstekniskt möjligt att uppnå med samma resultat.

Detta gäller exempelvis förfining av belysningstekniken LED som idag har en betydligt ökad ljusintensitet och färgåtergivning. Det gäller även den rent produktionstekniska evolutionen med 3D-printteknik och med nya och förfinade metoder för bearbetning av akryl och andra homogena material genom exempelvis fräsning med CNC-teknik på micrometernivå.

För att uppnå absolut minimalism har vi exempelvis sett varumärken som helt går mot strömmen och väljer antimaximering av sitt varumärke. Det kan i extremfallet betyda att man helt sonika inte har någon skyltning alls.

För just ert varumärke kan det vara svårt att egentligen uttala sig om vilken typ av exponering som fungerar bäst. Om maximerade, stora & färggranna skyltar som basunerar ut ett budskap är rätt väg att gå eller om den diskreta minimalistiska varianten vinner i längden.

Sanningen finner vi troligtvis någonstans mitt emellan och allt beror på ert behov , tycke och smak, från tid till annan. Kanske är det så enkelt som att just en variation för hur att exponera sitt varumärke är receptet för att vi som konsumenter ska bli intresserade och haja till. Vare sig skylten sitter i en galleria, på en fasad eller interiört i en reception eller restaurang/butikslokal.

Varför inte helt enkelt integrera skylten genom hela varumärkes- & företagsprofilen och låta skylten/arna smälta in som ett smycke på din hand som förskönar istället för att förfular stadsrummet.

Följ denna länk för att se bildkollage som visar en typ av ljusskylt helt i akryl som vi har levererat med mycket gott resultat och som vi upplever är av smakfull och minimalistisk karaktär.