FA Solid Trading KB

FA Solid Trading KB får generalagenturen för varumärke i Sverige!

Blogginlägg   •   Feb 23, 2010 22:40 CET

Från och med 2010 har FA Solid Trading KB distributionsrätten för klädmärket Kakadu Traders Australia i Sverige. Samtidigt påbörjas en offensiv för e-handeln som innebär ett ökat bearbetningsområde och nu jobbar företaget med hela Europa, men med extra fokus på de nordiska länderna.

Det pågår just nu förhandlingar med ett antal stora butikskedjor om att börja sälja Kakadu Traders Australias sortiment, som består av klassiska oljerockar, skjortor, hattar, byxor och accessoarer. Oljerockarna som är de starkaste varumärkesbärarna i sortimentet har en tidlös och klassisk design som står sig oavsett vilket mode som råder.

"Just nu är oljerocken i modet igen och det har gjort att vår kundgrupp idag är väldigt bred, det är allt från gruvarbetare i Norrland till börsmäklare som köper av oss idag. Tack vare att vi efter vårt goda försäljningsresultat 2009 har den svenska agenturen för Kakadu Traders Australia kommer vi nu satsa på att skaffa fler återförsäljare i Sverige. Samtidigt öppnade vi precis en europeisk webbutik och kommer att ha starkt fokus på hela norden framöver." säger Anders Karlsson på FA Solid Trading KB.

Under hösten och vintern 2009 ökade försäljningen av Kakadu Traders kläder mycket starkt och årets tre sista månader visade att efterfrågan på kläder i detta sortiment i Sverige är stort.

"2010 kommer bli ett kraftigt expansionsår för oss, det märks bland annat genom intresset från olika modemagasin i Sverige." säger Anders Karlsson.

Presskontakt:

Anders Karlsson, 0760-155775