BokningsBolaget AB

Fem måsten i New York

Blogginlägg   •   Aug 27, 2015 13:03 CEST

New York är så mycket mer än Times Square och Frihetsgudinnan. Här tipsar BokningsBolaget om fem aktiviteter som kommer att förgylla konferensresan.

1. One World Observatory

Den 29:e maj i år öppnade en helt ny spektakulär sevärdhet i New York. På platsen där tvillingtornen föll den 11 september 2001 står nu One World Trade Center. Under resan upp får ni se en ”time-lapse-video” som visar New Yorks skyline från 1600-talet fram till idag.

2. Brooklyn

Stanna inte bara på Manhattan när ni är i New York. Brooklyn, framförallt Williamsburg, har blivit trendigt. Börja besöket vid Brooklyn Bridge Park och fortsätt sedan till Brooklyn Winery där ni både kan smaka och handla vin. Nästa stopp blir en boxningsklubb a la Rocky. Det går nästan att ta på adrenalinet. I Brooklyn finns också en enorm loppmarknad, Brooklyn Flea.

3. Sjung gospel i Harlem

Många har besökt en gospelgudstjänst i Harlem men få har varit med i kören. Det här är en upplevelse fylld av glädje. När ni till slut fått ihop de olika stämmorna brister ni ut i en rungande ”Oh happy day”.

4. Baka Cup Cakes på Waldorf Astoria

Waldorf Astoria är känt för många saker. En av dem är The Red Velvet Cake – en föregångare till dagens populära cupcakes. Under hotellets souschefs ledning bakar ni de mest underbara cupcakes. En annorlunda och välsmakande teambuildning som avslutas med förmiddagsfika.

5. The High Line & Chelsea Market

Glöm inte bort västra Manhattan! Meatpacking district är fyllt med trendiga restauranger och barer. Botanisera bland alla matbutiker och njut av dofterna och smakerna. Avsluta besöket med en amerikansk brunch.

Du kan läsa inlägget om Fem måsten i New York i sin helhet på vår blogg.