Ax & Lin

För att kunna tjäna pengar, behöver du först vara rik.

Blogginlägg   •   Aug 28, 2013 12:04 CEST

Så en dag blev det min tur.

2010 blev jag en av den idag alltmer heterogena grupp kallad arbetslös.En totalt ny situation för mig som alltid haft en bra anställning med en bra lön(vad nu det är). Dessutom var jag nybliven tvillingmamma med en brinnande ambition att göra världen till en bättre plats.

Vi lever av och med förändringar och våra egna val(+ en massa andra faktorer) avgör hur vi hanterar de situationer vi ställs inför. Jag blev på ett tidigt stadium under min graviditet medveten om hur mycket gifter och kemikalier vi ständigt får i oss via huden(kroppens största organ). När jag blev uppmärksammad på att 60 % av det vi stryker på huden gick rakt in i våra kroppar, letade jag länge efter produkter till mina framtida barn och min sambo Marcus. Till oss kvinnor fanns det redan en uppsjö men till ganska orimligt höga kostnader. 2011 fann jag GAIA - ren, rättvis ekologisk hudvård till hela familjen och till ett bra pris!! Waow tänkte jag, jag har hittat en vinnare och måste dela med mig av detta till alla!

Min lösning på faktorn arbetslös, var att starta eget företag. Hur svårt kan det va? tänkte jag.

Ja, så enkelt var det ju inte. Jag tänker inte förringa de hinder man behöver passera när det gäller rent upstartsmässigt av ett nytt företag. Man ska hitta en bra revisor som tar hand om bokföringen så det blir rätt från början, registrera uppgifer på diverse ställe, göra en snygg layout på din hemsida, skaffa kunder och sälja produkter. Ännu så länge en ganska rak bana.

Men så var det ju det här med marknadsföring......

Kommer till det!

//Cecilia