Relytic ltd

Förbättra försäljningen på webbplatsen med dessa 6 effektiva tips

Blogginlägg   •   Okt 02, 2010 11:32 CEST

Det finns alltid utrymme för förbättringar och det viktigaste är att ständigt vara flexibel och öppen för förbättringar. Här följer några tips för att öka din försäljning på webben.

• Omfattande Produktbeskrivningar:
    I beskrivningen av produkten, lyft fram kärnan när det gäller funktioner och fördelar. Försäkra användarna om produktens kvalitet och visa dem ett värde av sina pengar. Välj en kundvagn som tillåter dig att lägga till flera produktbeskrivningar (t.ex. – kort och lång beskrivning). Använd den korta beskrivningen för att skriva en attraktiv marknadsföring och den långa beskrivningen att utarbeta produkt funktioner och fördelar
  • Referenser
    Du kan använda referensuttalanden från andra kunder med en beskrivning av produkterna för att legitimera det du just beskrivit om produkten. Uppmuntra dina återkommande kunder för att skriva recensioner om din butik.
  • Cross-Selling
    Använd Cross-selling för att sälja kompletterande produkter i din online butik. Öka försäljningen på nätet genom att lyfta fram alla kompletterande produkter i samband med köpet och produktsidan. Omfattningen och flexibilitet för gränsöverskridande sälja dina produkter kommer att bero på kundvagn programvara du väljer för ditt e-handel butik.
  • Easy Shopping Erfarenhet:
    Eliminera tidsödande registreringsprocesser i din webbutik så att besökarna har tid att shoppa istället för att mata in information. Visa t.ex. ”Köp-knappen” tillsammans med bild & kort beskrivning redan i sökresultatet. Genom impulsiva köp och kommer du att öka din försäljning.
  • Rabattsystem:
    Att ge rabatter och avdrag kan vara ett framgångsrikt verktyg för att öka webbförsäljningen.  Inför en ”överraskning” med rabattsystem för några produktgrupper och för fördefinierade tidsperioder. Uppmuntra att snabbt köpa genom att ange tidsfristerna för din rabatterade priser.
  • Särskild behandling för att återkommande kunder:
    Dina återkommande kunder är dina bästa tillgångar. Tillkännage deras lojalitet genom att skänka dem ”lojalitets rabatter”. Förse dem t.ex. med speciella ”e-coupons”.
  • Vill du veta mer om hur du kan skapa en framgångsrik webbsida alternativt är i behov av en webbutvecklare. Kontakta Jonas Wärngård på info@relytic.se eller ring 0739-24 59 40. Du kan också besöka www.relytic.se