Mediababe

Gå från anonym till stjärna, del 1

Blogginlägg   •   Feb 16, 2011 15:13 CET

Varje dag intervjuas tusentals människor av journalister. Du ser dem i tidningen, på tv eller hör dem i radio. Nästan alla försvinner lika snabbt som de dök upp. Ingen minns dem. På andra sidan skalan står stjärnorna - de som har ett starkt personligt varumärke som de flesta känner igen. Företagsledare som Ingvar Kamprad, fitnessprofiler som Blossom Tainton, politiker som EU-ministern Birgitta Ohlsson och många andra. Stjärnor finns inom alla yrkeskategorier. Varje gång en stjärna syns i media blir hennes eller hans personliga varumärke starkare.

Alla som vill och är målmedvetna kan gå från anonym till stjärna. Det beror på att mediabranschen har förändrats. Det har aldrig funnits så många tidningar, tv- och radioprogram och sajter som idag. Alla jagar de nyheter att servera sin publik varje dag. Hjälp dem! Lägg därtill att vem som helst kan bygga sitt personliga varumärke med hjälp av sociala medier, så förstår du varför jag skrev boken "Mediababe - nio steg till framgång med hjälp av media". Den är din guide om du vill gå från anonym till stjärna. Detta blogginlägg är det första av tre, som ger dig ett smakprov.

Läs vidare här