Cash IT

God jul från oss på Cash IT!

Blogginlägg   •   Dec 22, 2015 10:14 CET

Vi på Cash IT vill önska alla våra kunder och partners en riktigt god jul och ett gott nytt år!

Istället för att skicka ut julkort och presenter så har vi i år valt att stötta Team Rynkeby Värmland. Vad är gör de, egentligen? Vi låter vår kompis Mattias Nord, vd på Visit Karlstad förklara för er;

"Vart femte barn som drabbas av cancer överlever inte, vilket gör det till den dödligaste sjukdomen bland barn under 15 år. Som om inte det vore illa nog, så får drygt häften av dem som överlever göra det med olika former av följdverkningar.

Team Rynkeby startade i Danmark 2002 och är i dag en mycket välkänd välgörenhetsinsamling. Ambitionen är att projektet ska växa i omfattning och genomslagskraft även i Sverige, för att på så sätt kunna bidra med ännu mer pengar till forskning och anhörigstöd. Barncancerfondens verksamhet är beroende av gåvor och alla företagsgåvor går oavkortat till Barncancerfonden. Projektet bestod 2015 av 1450 deltagare, och 2016 är vi äntligen ett eget Värmländskt lag som kan bidra till insamling och uppmärksamhet. 2015 samlades det in hela 61,1Mkr och den summan vill vi självklart överträffa 2016.

Vi kommer att kämpa under ett år med event, insamlingar och arrangemang för att optimera insamlingens effekt. Vi kommer att bidra till ökad uppmärksamhet genom att synas i allehanda sammanhang och i olika medier. Vi kommer att genomföra aktiviteter för att synliggöra våra sponsorer och utmana andra att bidra och nu vänder vi oss till dig för att be om ditt stöd. I juli 2016 sätter vi oss på cyklarna och styr kosan mot Paris tillsammans med de övriga lagen i Team Rynkeby. En cykelfärd som kommer att bjuda på ömma rumpor, skavsår, trötta ben, stekande sol, motvind och iskallt regn, men till Paris ska vi. Vi lovar att göra allt vi kan för insamlingen under det här året."

Så. Nu vet du varför vi tycker om Team Rynkeby så där lite extra mycket. Kanske du också ska skicka en slant den vägen?

God jul på dig!