Kroatiska Turistbyrån

Hotell Punta på hälsoön Veli Lošinj - renoveras

Blogginlägg   •   Nov 04, 2011 08:58 CET

Veli Lošinj - Hotell Punta renoveras

Lošinjs största hotellföretag Jadranka har efter en renovering värd 35 miljoner euro av hotellen Aurora och Vespera investerat ytterligare 12 miljoner euro i renoveringen av hotell Punta i Veli Lošinj. Efter renoveringen kommer hotellet att ha en högre standard, fyra stjärnor istället för tre. Det nyrenoverade hotellet ska öppna sina dörrar i juni månad nästa år.

Hotellet kommer att ha 16 hotellsviter och 219 rymliga tvåbäddsrum. Man kommer att rusta ingången, receptionen, baren, gemensamma utrymmen, restaurangen och delar av köket. Restaurangen kommer även att byggas ut och uteterrassen ha 190 platser.

Förutom renoveringen av inomhusbassängen planerar man att bygga en mindre utomhusbassäng. Av idrotts- och rekreationsfaciliteter kommer det att finnas 13 tennisterränger, fitness, idrottsprogram, vattenskidskola och cykeluthyrning.

Medan hotell Aurora profilerar sig som ett wellness- och konferenshotell är Vespera ett familjehotell. Punta ska efter renoveringen marknadsföras som Club Hotell Punta, en plats där man kan återfå sin vitalitet. Med slagordet a place of vitality kommer Punta att sträva mot att vara ett hotell där man får uppleva harmoni med den orörda naturen genom särskilt utformade program för gastronomi, avslappning och wellness.

Reklammaterialet är redan förberett och gästerna välkomnas att från och med juni nästa år tillbringa sin semester i Punta. Det moderna hotellet kommer att erbjuda hög komfort och hjärtligheten av en hundraårig turisttradition. Med en utmärkt blandning av kulturella, traditionella och moderna stilar med bekväm inredning och omsorgsfullt utvalda erbjudanden kommer Club Hotell Punta säkerställa att gästerna trivs. De ska känna att de är på en plats för lugn och ro där man kan känna välbehag och koppla av från den stressiga vardagen. För att Punta ska möta efterfrågan på naturlig vitalitet och en hälsoinriktad livsstil planeras en särskild relax-, wellness- och beautyzon, följt av ett gastronomiskt erbjudande baserat på Medelhavsinspirerade rätter och speciella menyer som främjar köket på ön. Slagordet Vitalitetsön, som turistföreningen i Lošinj använder för att profilera sig på marknaden, passar även väl på detta hotell.

Turistföreningen i Primorsko-goranska län | www.kvarner.hr

Turistföreningen i Mali Lošinj | www.tz-malilosinj.hr