Epson Sverige

Hotellrenovering och digitala utskrifter – ett perfekt partnerskap

Blogginlägg   •   Jan 08, 2016 10:00 CET

Av: Duncan Ferguson, Director of Pro-Graphics

Hotell idag vet att de måste hålla sin inredning fräsch och smart om de vill ha en maximal beläggning, behålla kundernas lojalitet och ligga steget före konkurrenterna. Det finns inget värre än att bo på ett hotell när inredningen är sliten och inaktuell, och som besökare kommer du definitivt inte att komma tillbaka.

Hotellrenoveringscyklerna brukade vara fem till sju år, men eftersom dagens konkurrens om gästerna ökar och omdömeswebbplatser som TripAdvisor ger kritiska omdömen har många hotell minskat tidsomfånget till vart tredje år.

Hotellen som renoverar regelbundet vet att detta kan ha en stor inverkan på upplevelsen och bidrar till att de kan tjäna pengar. År 1998 ökade Claridges i London omsättningen med 38 % och lönsamheten med 90 % efter en totalrenovering. Den planerade förändringen av Grosvenor House på Park Lane i London på 90 miljoner pund förväntas öka dess värde med 80 %.

Vi har också sett framväxten av butikshotell och temahotell under de senaste åren. Kreativa och unika utrymmen drar till sig ett stort intresse och därmed bokningar. Oavsett om hotellen renoveras för att piffa upp inredningen eller för att omvandla utrymmen för att hålla jämna steg med ändrade konsumenttrender, kan digitala utskrifter spela en mycket viktig roll när det kommer till bland annat prisvärdhet.

Bläckstråleutskrifter i dag gör det möjligt för arkitekter och inredare att skapa vackra skräddarsydda miljöer. Väggbeklädnader, gardiner, kuddar, lampskärmar, heminredning, möbler och paneler kan mycket snabbt framställas på en mängd hållbara material som efterliknar naturliga material i den exakta mängd som krävs och utan att kosta för mycket.

På den senaste mässan om hemtextil i Frankfurt, Heimtextil, visade vi hur digitala utskrifter kan användas för att producera alla dessa produkter. Reaktionen från designers, arkitekter och heminredningstillverkare visar att det finns en snabbt växande efterfrågan på digitala och måttbeställda inredningsprodukter.

Frågan är hur länge det dröjer innan vi kan beställa en egen personliga design när vi bokar ett rum!

Klicka här för mer information om Epsons textillösningar.