Inhouse

Inhouse på pallen när marknaden vänder

Blogginlägg   •   Nov 17, 2010 15:29 CET

I Dagens Media slår tidningen fast att branschen är på uppåtgående. Enligt en sammanställning har tidningen jämfört landets nio ledande företag inom rekryterings- och bemanningsbranschen med inriktning mot marknadsföring och/eller medier.

Sett till omsättning, placerar sig Inhouse sig på en andraplats.

Aje Stenbeck, affärsområdeschef inom kommunikation på Inhouse, kommenterar i tidningen företagets uppköp av Hyrverket och Inhouse verksamhetsutveckling för företag.

– Hyrverket kompletterar oss, speciellt inom bemanning och rekrytering. Samtidigt satsar vi på att agera managementkonsulter där vi kan gå in och hjälpa byråer med hur de ska växa och assistera marknadsavdelningar att jobba mer effektivt.

Aje fortsätter kring Inhouse framtidsutsikter:

– Vi fortsätter vårt arbete med att rekrytera och hyra ut kompetent personal till kommunikationsbranschen. Just nu ser vi också att kraven ökar på byråer och marknadsavdelningar att arbeta mer effektivt med sin personal, vilket gör att vi idag även erbjuder managementstöd till byråer och marknadsavdelningar i dessa frågor.