Dixie AB

Inredningstips - lyft in våren inomhus och få en energigivande nystart!

Blogginlägg   •   Feb 29, 2016 09:19 CET

Att våren är på gång råder det ingen tvekan om. Med vår nya kollektion hjälper vi på Dixie dig att lyfta in våren inomhus redan idag för ny energi, ljus och grönska hemma.

När ljuset så sakta börjar återvända väcks en vilja av förnyelse och en fräsch start, precis som i naturen. Vi drömmer om spirande grönska, skinande sol, naturliga och klara toner. Vi blir inspirerade att städa undan den mörka hösten och vintern, såväl i garderoben som i inredningen.

Ett effektivt knep för att få en nystart hemma är att byta de inredningsdetaljer som gör den stora skillnaden och som tillsammans skapar en välkomnande och harmonisk helhet.

Hälsa våren välkommen in och låt den ta plats via dörrmattan, bordstabletterna, ljuslyktorna, kuddarna, förvaringskorgarna och brickan! Vad sägs om livfullt grönskande växtlighet, ljus terrakotta, naturfärgade toner och svallande, skiftande havsblå och gröna toner?

Se vårens alla nyheter och inspireras för din vårstil hos oss på webben! Lägg särskilt märke till trendiga ombrefärgade bordstabletten ”Horisont” samt ”Ocean” och ”Akvarell” - samtliga producerade i Sverige och tryckta på papper med återvunnen PET-plast. Missa heller inte underbara självbetitlade, lövformade ”Monstera” gjord av det miljövänliga syntetmaterialet PEVA.

Ladda ner artikeln i sin helhet med bilder (pdf).

Välkommen att följa oss här: