Cornerstone

IT 24 12-05-07: "Cornerstone testar med konsultbolag1"

Blogginlägg   •   Okt 24, 2012 11:44 CEST

Cornerstone och Konsultbolag1 gör nu en gemensam satsning på marknaden för kravhantering och test.

It-utbildningsbolaget Cornerstone har inlett ett samarbete med Konsultbolag1, som erbjuder konsulttjänster och utbildningar inom kravhantering och test. Genom partnerskapet hoppas de båda parterna kunna höja marknadens kompetensnivå inom testområdet.

– Konsultbolag1 är vassast i Sverige på kravhantering och test. Genom partnerskapet kan vi uppfylla våra kunders behov. Det är en kompetens som gynnar både individernas framtida karriär och företagens konkurrenskraft, säger Fredrik Larsmarker, försäljningschef på Cornerstone.

För Konsultbolag1 innebär samarbetet att man får tillgång till Cornerstones kundbas och säljapparat.

– Cornerstone har många stora kunder, bland annat statliga myndigheter, som har tecknat ramavtal för utbildningar. Partnerskapet ger oss möjlighet att nå de kunderna. Cornerstone har en bra täckning i landet, ett bra namn och ett stort fokus på hög kvalitet, vilket är väldigt viktigt för oss, säger Anders Barnå, vd på Konsultbolag1.

Det nya samarbetet kommer att inledas med kostnadsfria seminarier i Malmö, Stockholm och Göteborg. På Cornerstone tror man det finns ett stort intresse för dessa seminarier.

– Speciellt för kunder ute i landet innebär vårt samarbete att det nu blir lättare att komma åt utbildningar inom kravhantering och test. Tidigare har sådana kurser mestadels hållits i Stockholm, säger Fredrik Larsmarker.

Av IT 24