Karlsson's Hjälpande hand

Jag är företagare men jag anser att Alliansen har fel

Blogginlägg   •   Nov 02, 2010 11:01 CET

Jag är en egenföretagare och jag har jobbat och betalt min skatt och avgifter, sedan blev jag sjuk och har fått känna på Alliansens människoförakt och deras förtal om att folk lurar till sig pengar från socialförsäkringarna som vi har i Sverige. Och vi vet ju alla vad dom har ordnat med sjukförsäkringen. Så att en person som blir sjuk ska helt och hållet få hela bevisbördan på att han/hon verkligen är sjuk.

Många personer i landet är för sjuka för att orka med en sådan uppgift och att be om hjälp för att få det ordnat går inte eftersom de enda man kan fråga är läkarna och själva försäkringskassan. Försäkringskassan är ju motparten och det är just dom som vill att den sjuke ska bevisa sitt påstående och läkarens medisinksa utlåtande är inte giltigt som bevis i ärendena. Så vad händer då?

Jo folk blir utförsäkrade! Och om inte detta går att se till så att folk blir utförsäkrade så har försäkringskassan ett annat knep i att inte betala ut ersättning till folk. Man söker efter fel som den sjuke har begått och med ljus och lykta sitter man och går igenom allt matriel och frågar arbetsförmedlingen om man har varit aktivt sökande där. Och om dom hittar fel så tar man bort SGI utan pardon, då har den sjuke inte ens rätt att lämna in sitt ärende och alla pågående ärenden avslutas. Men vad är det för människosyn?
Mänskliga värden räknas inte hos Alliansen och jag som är företagare har aldrig röstat borgerligt för jag vet vad dom står för, det är absolut ingen skillnad på M det nya arbetarpartiet och M på 1890 talet. Dom står för samma värderingar nu som då!
Jag skulle vilja kalla detta den nya tiden häxjakt eller likställa detta med judeutrotningen i Tyskland för 70 år sedan.

Gott folk som läser detta sprid det vuidare så att folk får upp ögonen se till att Sverige blir Sverige igen för jag tror att ingen i landet vill att detta ska fortgå. Jag hoppas att folk inte blir sjuka eller skadade i Sverige för med rådande system kan man bli sjuk bara av bemötandet från försäkringskassan.

Detta finns publicerat på min blog med http://sociofoben.wordpress.com

Anders