Karlsson's Hjälpande hand

Jag vet att det sjuder i Sverige.

Blogginlägg   •   Okt 27, 2010 01:17 CEST

Det sjuder av ilska och uppgivenhet bland alla Sveriges sjuka och arbetslösa.
Det sjuder och bubblar under ytan och en vacker dag har vi ett smärre uppror.
Jag hoppas att det upproret ska se till så att dessa finansvalpar som sitter vid makten i dag försvinner ur politiken. Att dessa finansvalpar ska få ta sina oetiska regler och deras pengar till mediastyrning och försvinna.
Vi vill inte ha er, ni har ljugit för oss i två val nu och det räcker.
Vi vill se nyval och en bättre regering än er vid makten, en regering som inte är så omänskliga och kallsinniga.
Ni vill att alla som inte jobbar, inte ska klara av att leva ett normalt liv. Ni vill se oss som uteliggare utöver det att vi är sjuka och arbetslösa.

En fråga som jag vill ställa är denna, hur hade ni tänkt er att arbetsmarknaden ska se ut när ni vill importera arbetskraft? En Svensk som är arbetslös har inte en chans att få ett jobb då. Och ni vill sänka lönerna, hur ska folket då kunna leva för kostnaderna kommer inte att gå ned. Och hur ska den svenska produktionen kunna vara konkurrenskraftig om företagen har sjuk personal?

Ni finansierar skattesänkningarna med att ta från de redan fattiga i landet, när ni själva har råd att betala kalaset. Nej då ni ska tjäna storkovan på era egna skattesänkningar. Att arbetarna har fått c:a 1500 kr mer att röra sig med skryter ni om men att ni själva har sett till att ni har inkomster på 1,5 millioner på samma skattesänkning talar ni inte om. Ni säljer ut hela Svenska statens egendom bara för att ni i en framtid ska kunna sko er på dessa företag med. För när eran politiska karriär är över kommer ni att stå där med ett aktieinnehav på dessa företag som ni har sålt ut.

Det är inte rätt. Ni säljer ut den Svenska välfärden för att sko er själva på den. Och jag vet inte om folk går på era lögner men jag gör det inte. MP har alltid haft dessa idéer om hur landets affärer ska skötas och ni har varit emot alla våra välfärdssystem från början, det är ju självklart att ni vill skrota dem nu när ni har makten. MP har haft denna ideologi och har den fortfarande, och så har man mage att kalla sig ett arbetarparti. Jag skulle vilja kalla er ett slavdrivare parti.

Allt ska privatiseras även livet vad ni anser. Ni tycker att det är bra om företag kan köpa rättigheterna till livet i form av DNA. För man ska ju kunna göra affärer på livet med eller hur? Det är i alla fall vad ni har åstadkommit med dessa omänskliga regler som ni har infört i sjukförsäkringen och i A-kassan. Och att inte tala om JUG för det är direkt ett slav kontrakt som ni ställt ut åt alla i Sverige. Och detta med ett obligatorium. Och för att det inte ska räcka med det så ger ni företagaren stora summor för att han tar emot en JUG. Det finns inte ett företag som vill anställa i dag eftersom alla vill ha JUG.

Ja ni får tycka att jag är avundsjuk men se det är jag inte jag skulle aldrig vara avundsjuk på så empati befriade människor som er. Men jag vill se rättvisa och rättvisan kommer att vinna och då får ni stå till svars för vad ni har gjort oss. Jag kommer att propsa på att det ska utbetalas stora skadestånd för detta.

Avundsjuk är jag inte men ett enormt hat flyter genom mina ådror och vad ni har gjort oss kommer att straffa sig på ett eller annat vis.