Happygift AB

Kan Happy Gift missuppfattas?

Blogginlägg   •   Okt 19, 2012 08:09 CEST

Happy Gift var med i en tidning den här månaden. Såklart var vi fantastiskt glada över det, det är alltid kul att vara omnämnd. Men i glädjen så gick det helt förbi att det som fanns med i tidningen bara var en av våra produkter, vår Amedei 9 ”Världens finaste choklad!”, och egentligen inte en Happy Gift.

Kan det vara så att man missuppfattar vad en Happy Gift egentligen är? Det är ju presenten som är produkten. Att det finns fantastiskt fina produkter i presenten är en helt annan sak. De finns där för att tillsammans med allt annat bilda en helhet.

En Happy Gift är mer än bara ett antal produkter man köper på nätet. Den har slagits in med sidenband, silkespapper och SizzlePak i en exklusiv och lyxig presentbox. Vi skriver ett kort som förklarar de produkter som finns i presenten och skriver ett personligt hälsningskort som vi fäster på utsidan. Vi ser det som en självklarhet att produkterna är bland de finaste som finns. En Happy Gift är present som skall ge ett leende både till den som ger presenten och den som får presenten. Det är en Happy Gift!

Problemet och varför jag är lite orolig, kanske lite starkt ord, är att Happy Gift jämförs med andra produktsäljande butiker och blir ännu en dussinprodukt som jämförs bara på innehållet. Detta innebär att vi jämförs med de som skickar sina presenter i enkla bruna eller blå boxar där mottagaren antingen får nöja sig, om nu presenten skickas direkt till mottagaren, med hur den ser ut eller så måste kunden slå in presenten själv när den levereras. Det är ju inte att köpa en present. Det är att köpa produkter som sedan blir en present.

När man köper en Happy Gift så köper man alltså helheten. Egentligen är en Happy Gift alldeles för billig för det man får. Men eftersom vi fortfarande får räkna oss som nya på marknaden så kan vi inte vara för dyra.

Så, en Happy Gift är alltså en hel present. En present i sin helhet med noga utvalda produkter (ofta med utmärkelser av olika slag) som slås in för hand med sidenband, silkespapper och SizzlePak i en exklusiv presentbox. Den är en färdig present, inte ett antal produkter man köper på nätet.

Såklart gäller detta alla presenter. Om det så är julklapparfödelsedagspresenter,presenter till honompresenter till henne eller om det är en babypresent.

Har du en tanke om detta eller frågor om Happy Gift? Kontakta mig på gladligen[@]happygift.se