Assently

Kontain tillhandahåller flexibel förvaring med e-signering

Blogginlägg   •   Sep 25, 2019 13:15 CEST

Kontain är en smidig, säker och prisvänlig förvaringslösning med drive-in/drive-up funktion för företagare som utmanar marknaden. Affärsidén är enkel; säker förvaring, utan bindningstid eller dolda avgifter, utan krånglig administration till konkurrenskraftiga priser. Kunderna bokar, signerar avtal med elektroniska signaturer och betalar via nätet — och får tillgång till sina förråd inom två minuter.

Företaget Kontain tillhandahåller säker, enkel och billig förvaring för företagare i containerparker med drive-in/drive-up funktion. Missionen är att lösningen ska vara lättillgänglig och flexibel — förråd vid behov. En nyckelfaktor för att göra tjänsten smidig för såväl kunden som leverantören är att kunden  signerar sitt hyresavtal elektroniskt med e-signering från Assently.

För Alexander, VD på Kontain, är det en självklarhet att implementera elektroniska signaturer och enligt honom finns det bara fördelar för alla parter — kunder såväl som medarbetare. I Kontains fall har det också inneburit stora konkurrensfördelar.

— Många av våra kunder undrar ofta varför inte andra verksamheter använder e-signering för sina avtal. Vi tycker att det är en självklarhet för att underlätta kundens resa i möjligaste mån, berättar Alexander.

Med tidigare erfarenhet från techbolag sökte Alexander efter en lösning som enkelt kunde integreras till andra system, kunde användas intuitivt utan avancerade utbildningar och dessutom skalas upp och ner efter behov. Valet föll på Assently.

— För oss hade Assently den lösning som passade vårt behov bäst, det gick smidigt att komma igång och att bygga in i vårt affärssystem. Vi fick en utmärkt onboarding och har sedan starten fått suverän service från er kundsupport. Och den främsta fördelen är att våra medarbetare, enkelt och på egen hand kan lära sig att använda Assently, förklarar Alexander vidare.

Behöver du hyra förråd med tillgång direkt? Besök www.kontain.se

Förvaringshyran på marknaden kan idag likställas med lokalhyror av kontorslokaler i centrala Stockholm. Med Kontains konkurrenskraftiga hyror använder man inte påkostade byggnader, utan har istället anläggningar med containerförvaring som ger snabb access åt kunderna. Därför är det viktigt att boknings, dokument- och betalningsflödet är så effektiviserat som möjligt.

— Att använda elektroniska signaturer har en avgörande betydelse för att våra kunder ska få tillgång till sina förråd inom två minuter från det att deras behov har uppstått. När kunden bokar sitt förråd, skickar vi ett hyresavtal utan bindningstid som kunden skriver under digitalt med antingen BankID eller SMS, säger Jacob, Etableringsansvarig på Kontain.

— Därefter är det bara att lasta in vad man än önskar förvara — fordon, bohag, verktyg. Och vi samarbetar med Safe Solutions, vilket innebär att vi har det mest sofistikerade övervakningssystemet på marknaden, så hos oss förvarar man tryggt och säkert, fortsätter Jacob.

Söker du säkra lösningar för e-signering eller e-identifiering? Besök www.assently.com

Hur passar Assently din verksamhet?Assently erbjuder säkra och nyckelfärdiga lösningar för i stort sett vilken process som helst, oavsett bransch. Med e-signering kan du skicka kundavtal, anställnings- och HR-avtal bland andra affärsdokument, snabbt, enkelt och tryggt. Du kan även komplettera e-signering med e-identifiering. Med Assently CoreID kan dina kunder eller medarbetare logga in eller registrera sig säkert i ditt system med elektroniska legitimationer. Läs mer om oss på www.assently.com