Poolia

Kvartalets konsult, Britta Schedemyr

Blogginlägg   •   Mar 14, 2012 15:42 CET

Den här gången säger vi grattis till Britta Schedemyr, administratör och för närvarande på uppdrag på AstraZeneca i Södertälje.

Grattis till utmärkelsen och bra jobbat! Hur gick tankarna när du fick veta att du blivit utsedd till Kvartalets Konsult?

Först blev jag överraskad, sedan började jag fundera över om jag verkligen ville bli uppmärksammad, men till sist tog fåfängan över - det är förstås mycket roligt att bli uppskattad för sitt jobb!

Berätta lite kort om din bakgrund innan du kom till Poolia!

Min huvudsakliga sysselsättning har varit som sekreterare/administrativ assistent på olika företag och även i bemanningsbranschen på 80-talet. Därefter lämnade jag och sambon Stockholm och flyttade ut på landet i Närke för att ägna mig åt helt andra saker, nämligen skulptur. Det blev en också en sväng till Skåne där jag jobbade på AstraZeneca i Lund, men efter 20 år på landet tröttnade jag på att klippa gräsmattor, så 2005 blev det flytt tillbaka till Stockholm. 2006 fick jag jobb på Poolia i Södertälje.

Kan du berätta något om hur du kom i kontakt med Poolia och första mötet med oss?

Eftersom jag var arbetssökande när jag kom tillbaka till Stockholm, registrerade jag mig i bl. a. Poolias kandidatbank. När AstraZeneca behövde en konsult till ett uppdrag hittade Poolia mig i kandidatbanken och ringde upp mig. Jag minns den första intervjun på kontoret i Södertälje och det var ett väldigt avspänt och trevligt möte. Efteråt kände jag mig stärkt i mitt självförtroende och jag fick också uppdraget.

Hur har din tid på Poolia sett ut hittills?

De första fem åren hade jag olika uppdrag på AstraZeneca i Södertälje. Därefter bad jag om att få uppdrag i Stockholm. Min konsultchef Therese Lindberg fixade så jag fick en ny chef på Stockholmskontoret – Andreas Rudberg. Jag har haft bra kontakt med både Therese och Andreas och fått mycket stöd. De är riktiga pärlor!

Vad ser du som fördelarna med att jobba som konsult?

Variationen. Man får byta arbetsplats och arbetsuppgifter, vilket gör att man inte tröttnar.

Vad ser du som viktigast för att du ska trivas med ditt arbete?

Bra arbetskamrater och arbetsuppgifter som motsvarar ens kompetens och som får en att utvecklas.

Hur går tankarna om framtiden och dina egna yrkesmässiga ambitioner?

Mina yrkesmässiga ambitioner är att jag självklart vill fortsätta göra ett bra jobb fram till pensionen som närmar sig!