Poolia

Kvartalets Konsult – Per Hackelsjö

Blogginlägg   •   Okt 25, 2012 13:25 CEST

Per Hackelsjö är IT-ekonom och har arbetat för Poolia i närmare 12 år, de senaste åren med uppdrag på Ericsson. Pers konsultchef Mimmi Österberg nominerade honom till utmärkelsen med motiveringen: "Per är otroligt lojal mot både kund och Poolia, gör ett fantastiskt arbete och är mycket omtyckt av kollegorna". Vi säger grattis till Per och bra jobbat!

Hur gick tankarna när du fick veta att du blivit utsedd till Kvartalets Konsult?
När jag fick veta det blev jag såklart väldigt glad för det kom så oväntat! Det känns jättebra att bli uppmärksammad på detta vis.

Berätta lite kort om din bakgrund innan du kom till Poolia!
Efter min utbildning till IT ekonom ville jag snabbt ut på arbetsmarknaden för att skaffa mig erfarenhet och vad passade inte bättre än att bli konsult vid det tillfället?

Kan du berätta något om hur du kom i kontakt med Poolia och första mötet med oss?
Jag såg en annons i tidningen och tog kontakt direkt, min bild av Poolia har alltid varit positiv från första stund.

Berätta om ditt nuvarande uppdrag!
Jag arbetar på Ericssons masterdata avdelning som är ansvarig för Kvalitet och dess globala processer. Framför allt jobbar jag med implementationer av de företag som Ericsson har köpt och det är ett väldigt stort jobb med att integrera deras kunder i vårt SAP system.

Vad ser du som viktigast för att du ska trivas med ditt arbete?
Att ha roliga arbetsuppgifter som gör att du utvecklas, en bra chef som du kan tala med allt om. Att få arbeta tillsammans med bra kollegor, eftersom du faktiskt spenderar mer tid med dina kollegor än med din familj!

Hur går tankarna om framtiden och dina egna yrkesmässiga ambitioner?
Jag skulle gärna vilja fortsätta att arbeta som konsult med masterdata därför det ger en inblick i ett företags end-end flöde och en tydlig bild av ett företags struktur. Masterdata har dessutom börjat användas mer och mer ute på marknaden, så att börja på ett nytt stort företag och bygga upp deras master data från grunden är en del av framtidsplanerna. Självfallet fortsätter jag mitt uppdrag på Ericsson så länge de vill ha mina och Poolias tjänster.

Tack Per och fortsatt lycka till!

Utmärkelsen Kvartalets konsult
Fyra gånger på per år utser Poolia "Kvartalets Konsult”. Utmärkelsen går till en Poolian som, i våra och våra kunders ögon, inte bara utför utan även tillför i sitt uppdrag som konsult.

Vill du veta mer om att arbeta som konsult hos oss på Poolia kan du läsa mer om det här.