Dansani Sweden AB

Litet tvättställ men bra utrymmen med Calidris Small

Blogginlägg   •   Jun 04, 2013 15:27 CEST

Liksom Dansanis möbler är även tillhörande tvättställ av dansk design och högsta kvalitet. De tillverkas av äkta sanitetsporslin med en mjuk och stark glasyryta som gör det enkelt att hålla rent. Ytan är dessutom väldigt resistent mot kemikalier och repor.

Tvättställens rena linjer representerar en klassisk bild med en modern twist, vilket ger hela möbeln ett elegant uttryck oavsett om tvättstället vilar på eller är inbyggt i en skåpsmodul. Alla tvättställ finns dessutom utan kranhål till fördel för de som hellre föredrar en väggmonterad blandare. Dansani fullbordar på så sätt idén om formfulländad funktionalitet som möjliggör personliga lösningar i stora badrum såväl som i små.

Hög profil för större bassängdjup utan att offra skåpsutrymme

Små och ovanpåliggande tvättställ har utformats med hög profil för att ge ett större bassängdjup utan att offra något av det skåpsutrymme som är ovärderligt i ett litet badrum. De stora tvättställen har istället en lägre profil med en generös bassäng som döljs i skåpet, vilket inte skulle fungera optimalt för det lilla rummet. Tack vare att hela bassängen istället ligger på skåpsmodulen ryms även större eller högre badrumsprodukter i skåpet.

Tvättställen i Calidris Small är avsedda för de möbler som används i mindre rum eller för diskreta lösningar. Trots den mindre storleken har Dansani säkrat att man inte kompromissar med varken funktionalitet eller möjligheter och dessutom erbjuder Calidris Small tvättställ bra avställningsytor trots att de bara är 36 cm djupa. Vad gäller funktion erbjuds alltså gene­rösa utrymmen och de rena linjerna går hand i hand med både flexibilitet och rymd.

Smart PR, Ulrika Geller

ulrika@smartab.eu

Bilder från Dansanis bildbank:

www.dansanionline.dk

Användarnamn: dansanionline