Notified

Med Notified visste vi vinnaren i Eurovision innan alla andra

Blogginlägg   •   Maj 20, 2016 08:00 CEST

Att Ukraina vann årets Eurovision Song Contest är en nyhet som få har missat. Men att Ukraina skulle vinna kunde ingen veta innan själva tävlingen ägt rum. Vi på Notifed hade dock våra aningar redan dagarna innan tävlingen gått av stapeln.

Genom vårt bevakningsverktyg kunde vi utläsa vilka länder folk pratade mest om och hur tonläget gick kring de olika bidragen. På fredagseftermiddagen, dagen innan tävligen, kunde vi tydligt urskilja de länder som fått mest omnämningar kopplat till Eurovision, och för svenskarna var det givet att Ukraina, Ryssland och Australien var de länder som folk tyckte var intressantast att diskutera.

Och precis som vi förutspådde var det Ukraina som vann, Australien som kom tvåa och Ryssland som kammade hem tredjeplatsen.

Detta är ett av väldigt många exempel på styrkan i Notifieds verktyg. Hur man kan använda verktyget till att bevaka, hålla koll och samla in data som man inte bara kan dra slutsatser av, utan även skapa innehåll utav som blir intressant för andra att ta del av. Otroligt gynnsamt för dig som vill hålla dig uppdaterad på vad som händer kring ditt varumärke och omvärld, och samtidigt skapa värde för dina kunder eller andra intressenter.