Karlsson's Hjälpande hand

Mer och mer deprimerande dag för dag.

Blogginlägg   •   Okt 23, 2010 23:55 CEST

Jag har i hela mitt liv levt för att Sverige är ett land som tar hand om de sina, ett land som skiljer sig mot mängden. Men vad jag ser i dag får mig att bli mer och mer deprimerad.

Läget är kaotiskt, och vi har en regering som blundar för vad dom har åstadkommit med sin politik. Senast läste jag om att 268 personer saknas i västra götaland, personer som har blivit utförsäkrade och avstängda från sin trygga tillvaro för att kastas i armarna på socialförvaltningen och blivit tvugna att göra sig av med allt dom har av värde. Människor som har försökt att leva ett så normalt och bra liv som möjligt trots sina sjukdomar. Dessa personer har jobbat och dom har betalt skatt och därigenom försäkrat sig om att få hjälp av sjukförsäkringen i händelse av skada eller sjukdom. Men nej det tog regeringen Reinfeldt bort för dem och sätt till att dessa personer nu har (vad jag tror) tagit sina liv.
Detta är inte ett samhälle som jag vill ha, ett samhälle där total avsaknad av empati hägrar. Ett samhälle där fattigdomen ligger högst på regeringens agenda, (alltså att se till att alla i Sverige blir fattiga) utom de 15 familjerna då.

268 personer är bara ett skrap på ytan för detta vad enbart i västra götaland.
Enligt riksbanken så är målet att bli konkurrenskraftigare gentemot tex Kina, alltså Svenska löner ska ned oavsett vad arbetarrörelsen vill, därför har man sett till att det är lättare att importera arbetskraft samtidigt som arbetslösheten är på över 300,000 personer i landet. De svenska får jobba i JUG, alltså ett program där de arbetslösa får jobba för A-kasse ersättning eller i vissa fall försörjningsstöd vilket är på 3200 kr och man jobbar 180 timmar i månaden för det. Skam på torra land.
Och att inte Svenska folker reagerar??
Det är bara för att empati finns inte i Sverige längre.

Vi har sett företag säga upp sina anställda på grund av arbetsbrist, men i samma stund så anlitar man bemannings företag så att man inte står utan produktion. Nu är det nya att man kommer att anställa invandrade personer till ett mycket lägre pris än vad bemanningsföretagen kan prestera.
Så regeringen (enligt nyheterna i veckan) räknar med en mass arbetslöshet i Sverige redan nästa år.
Tidigare borgeliga regeringar har sagt att Sverige skulle må bra av en arbetslöshet på minst 25% och det är det regeringen vill åstadkomma nu.

Jag riktigt skäms över att vara Svensk, Sverige som har ett så gott rykte i andra länder. Inte minst i U-länderna. Men sanningen kommer fram till sist och den dagen får vi stå med skammen, men det bryr sig inte så många om i Sverige eftersom det finns ingen empati. Alla är som galna hundar bara för att sko sig själva, regeringen och dess väljare i första hand men de arbetare som tror att dom har gjort en rejäl hacka på att rösta på Alliansen har bitit sig själva i knät. För nu sänks lönerna och inga med skattesänkningar, samt att priserna på varor och tjänster i Sverige blir allt dyrare så kommer gemene man inte att ha råd att bo i villa och ha sommarhus och motorbåt. Dyra volvon och allt måste säljas för att människorna ska få försörjningsstöd.

Jag skäms, jag skäms över att kalla mig själv Svensk, en Svensk hade status bara för 10 år sedan, men i dag är Svensken inte värd ett ruttet lingon.

Börja tänk, vakna upp ur kapitalismens hypnos. Jag kan till och med kalla Svensken en lallande TV idiot!
För TV förskönar bara politiken som Reinfeldt och Alliansen håller på men och dom gör allt för att dölja den svarta agenda som dom verkligen har!